Oficiální čísla nákupu jsou taková: cena samotné firmy Pininfarina je 28 miliónů dolarů (asi 688 miliónů korun), splacení dluhů firmy 125 miliónů dolarů (3 miliardy korun) a investice do rozvoje společnosti 20 miliónů dolarů (492 miliónů korun). Zbytek do výše uvedené částky jsou peníze připravené na odkup 24 zbylých procent, které dosud drží jiné subjekty. Mahindra & Mahindra totiž odkoupila od společnosti Pincar jen 76procentní podíl.

To, že se vstup Indů do společnosti povedl, je tak trochu pro Italy zázrak. Námluvy, které začaly letos v březnu, byly několikrát stornovány a vypadalo to na debakl a rozprodání designérského centra po částech.

Pininfarina nestojí jen za designem aut

Nakonec však našli společnou řeč, a to úplně neuvěřitelnou. Třeba Pininfarina S. p.A. bude stále nezávislou firmou, i když jí bude vlastnit Mahindra & Mahindra (konkrétně mateřský podnik bude mít 40 % a technologická a designérská dceřiná společnost Tech Mahindra získá 60 %), bude stále patřit k italským klenotům obchodovaným na burze a dokonce Paulo Pininfarina, vnuk zakladatele Battisty (Pinin) Fariny zůstane v křesle předsedy správní rady.

Co z toho tedy bude Mahindra mít? Třeba značku, která spolupracuje s extrémním množstvím světových firem. Vždyť Pininfarina je autorem designu nejen Ferrari, Maserati, Fordů nebo Peugeotů, ale také ohromného množství průmyslového designu, víte například, že Pininfarina navrhl lahev Mattoni?