Článek
Produkce McLarenu P1 začala v létě 2013, továrna de facto manufakturním způsobem „chrlila” kadencí jeden automobil za jeden pracovní den.
Každé auto bylo díky specifickým úpravám klientů v podstatě originálem, speciální divize MSO se pak každému vyrobenému kusu individuálně věnovala 17 dní.
O pohon se stará uprostřed umístěný osmiválec se zdvihovým objemem 3,8 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel (stejný základ má i motor v méně výkonném MP4-12C).
Zajímavosti k výrobě McLarenu P1 |
---|
Počet vyrobených prototypů: 21 kusů |
Počet ujetých km prototypů: 620 000 km |
Počet pracovníků ve výrobě: 105 (Woking, Velká Británie) |
Výroba jednoho kusu (průměr): 17 dní |
Doba lakování: 5 dní |
Spotřeba laku: 5,8 l základní + 8,9 l vrchní lak |
Největší trh: Amerika (34 procent) |
Nejpopulárnější barva: Volcano Yellow (žlutá) |
Zdroj: McLaren |
Stovka za 2,8 sekundy
P1, vážící pouhých 1450 kilogramů (suchá hmotnost), nabídne výkon spalovacího motoru 737 koní při 7500 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 720 Nm a tohoto maxima dosahuje při 4000 otáčkách. Dalších 179 koní a 260 Nm přidává elektromotor, celkový výkon je tak 916 koňských sil.
Přenos výkonu má na starost sedmistupňová dvouspojková převodovka, všechen točivý moment putuje na zadní kola. Model P1 na stovku zrychlí za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 350 km/h.