Produkce McLarenu P1 začala v létě 2013, továrna de facto manufakturním způsobem „chrlila” kadencí jeden automobil za jeden pracovní den.

Každé auto bylo díky specifickým úpravám klientů v podstatě originálem, speciální divize MSO se pak každému vyrobenému kusu individuálně věnovala 17 dní.

McLaren P1 (2013)

McLaren P1 (2013)

FOTO: McLaren

O pohon se stará uprostřed umístěný osmiválec se zdvihovým objemem 3,8 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel (stejný základ má i motor v méně výkonném MP4-12C).

Zajímavosti k výrobě McLarenu P1
Počet vyrobených prototypů: 21 kusů
Počet ujetých km prototypů: 620 000 km
Počet pracovníků ve výrobě: 105 (Woking, Velká Británie)
Výroba jednoho kusu (průměr): 17 dní
Doba lakování: 5 dní
Spotřeba laku: 5,8 l základní + 8,9 l vrchní lak
Největší trh: Amerika (34 procent)
Nejpopulárnější barva: Volcano Yellow (žlutá)
Zdroj: McLaren

Stovka za 2,8 sekundy

P1, vážící pouhých 1450 kilogramů (suchá hmotnost), nabídne výkon spalovacího motoru 737 koní při 7500 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 720 Nm a tohoto maxima dosahuje při 4000 otáčkách. Dalších 179 koní a 260 Nm přidává elektromotor, celkový výkon je tak 916 koňských sil.

Přenos výkonu má na starost sedmistupňová dvouspojková převodovka, všechen točivý moment putuje na zadní kola. Model P1 na stovku zrychlí za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 350 km/h.

Video

McLaren P1 zvládnul Severní smyčku Nürburgringu pod sedm minut

Zdroj: McLaren