Půjde vlastně o rozšířenou funkci současného systému udržování vozu v daném jízdním pruhu, kde při přiblížení auta k čáře, aniž by řidič dal znamení o změně směru jízdy, řízení samo natočí kola tak, aby vůz neopustil pruh. Samozřejmě že lze tuto akci kdykoli zrušit překonáním mírného odporu volantu.

Nový systém ale bude umět i zcela opačné kouzlo. Díky dalekodosahovému radaru, kameře a čidlům sledujícím okolí vozu bude moci vyhodnotit, že kolem auta je dostatečný prostor a volno. Když řidič zapne blinkr na delší dobu než dvě sekundy, automobil se sám bez zásahu řidiče zařadí do zvoleného jízdního pruhu.

Samozřejmě že to má svá omezení. Půjde to jen tam, kde bude mít navigace informaci, že jde o víceproudou silnici. Omezení se bude týkat i rychlosti. Systém bude fungovat jen v rozmezí 80–190 km/h.

Jako první dostane Active Lane Change Assist nový Mercedes-Benz E, jehož první fotografie z interiéru jsme vám nedávno přinesli. [celá zpráva]