Článek
Tohle už znáte z Chevroletu Volt nebo BMW i3 REx. Prostě motor, který není zapotřebí nijak velký, který je umístěný někde, kde tolik nevadí, se v případě snížení nabití akumulátorů spustí a vytváří elektrický proud. V ideálních otáčkách, bez většího zatížení, tedy s menšími emisemi.
A Nissan, který se ve svých Nissanech Leaf, byť jde o nejprodávanější elektromobily světa, s dojezdem dost pere, má už patrně stejné řešení jako výše uvedení konkurenti. Nasadí do vozidla spalovací motor, který vyrobí elektřinu pro dobití akumulátorů. Nissan nebude samozřejmě auta už nazývat elektromobily, ale hybridy.
Jak to bude provedené, se zatím neví. Například Chevrolet Volt vyrábí ze svého čtyřválce o objemu 1,5 litru elektřinu, která sice proudí do akumulátorů, ale ve špičce se vlastně rovnou dodává i k elektromotorům. Spalovací agregát tak musí reagovat na zatížení a tím roste i jeho spotřeba a emise. Chevrolet Volt pak na jedno nabití akumulátorů dojede 80 km na čistou elektřinu a i s plnou nádrží se dojezd prodlouží na 676 km.
Ve vývoji jsou ale na světě už i miniaturní motory, které by vyráběly elektřinu prakticky neustále. Jen by měly minimální spotřebu a vypínaly se jen na přání řidiče. Všechna energie by pak šla do akumulátorů a emise a spotřeba by byly minimální, protože by otáčky spalovacího motoru nezávisely na zatížení.