V Česku je nyní přes 7000 čerpacích stanic, veřejně přístupných je asi 3800. Drtivá většina z nich nabízí tradiční paliva, tj. benzin a naftu.

„Rádi bychom, aby během příštích pěti let přibylo v Česku více než sto dalších CNG stanic," uvedl místopředseda Rady ČPS Jiří Šimek. Podotkl, že v roce 2030 by pak mohli čeští motoristé tankovat CNG až v 300 stanicích. S rozšiřováním CNG stanic v tomto duchu počítá i Národní plán čisté mobility, který minulý týden schválila vláda.[celá zpráva]

Výhodnost CNG proti tradičním pohonným hmotám podporuje mimo jiné spotřební daň. Ta od 1. ledna letošního roku do konce roku 2017 činí u CNG 0,72 Kč za metr krychlový. U tradičních paliv to je 12,84 Kč na litr benzinu a 10,95 Kč na litr nafty.

Šimek uvedl, že kromě stanic na CNG by v Česku na přelomu let 2016 a 2017 mohly vzniknout také první stanice na zkapalněný zemní plyn LNG, který je podle něj vhodný hlavně pro nákladní kamionovou dopravu. „Myslíme si, že v roce 2020 bude v České republice kolem pěti až deseti LNG stanic. Záleží to na podpoře státu a taky na zájmu dopravců, kteří budou ochotni na toto palivo přestoupit," uvedl Šimek. Výhoda LNG podle něj je zejména ve velmi malém objemu pro uchování energie.