Zatímco Renault Laguna patřil k nejlevnějším vozům střední třídy, talisman má o desítky tisíc sebevědomější základní ceny. S cenou 619 900 korun (se základním dieselovým motorem a nejslabší výbavou) je dražší než superb, jehož cena se těsně dostala pod hranici 600 tisíc korun.

Otázkou samozřejmě je, za kolik si talisman v autosalonu reálně koupíte, odlišné jsou i základní výbavy obou modelů. Přesto - leckoho tento krok Renaultu možná překvapí.

Renault Talisman (2015)

Renault Talisman (2015)

FOTO: Renault

V nabídce pro Renault Talisman jsou čtyři stupně výbavy, základní Life je zde spíše z marketingového důvodu kvůli opticky co nejnižší základní ceně (k dispozici je jediný motor, navíc vznětový).

Druhý stupeň už nabízí slušnou výbavu - sedmnáctipalcová litá kola, multimediální a navigační systém R-Link se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem, bezklíčové odemykání/startování nebo parkovací senzory.

Za benzínový motor stejně jako za diesel

Za základní benzínový motor (110 kW / 150 k a 220 Nm) dáte stejně jako za 130koňový diesel (se 320 Nm), 689 900 korun. Renault na talisman poskytuje standardně pětiletou záruku. Později přijde i praktičtější verze kombi.

Nový model, spadající do střední třídy, je dlouhý 4,85 metru, široký 1,87 m a vysoký 1,46 m. Rozvor dosahuje 2,81 metru. Talisman má klasickou tříprostorovou karoserii, zavazadelník má objem 608 litrů.

Renault Talisman Estate

Renault Talisman Estate

FOTO: Renault

Renault vůz postavil na nové modulární platformě CMF, na záruku kvality konečné montáže si Francouzi dokonce pozvali odborníky z Daimleru, jakkoliv talisman nebude z mercedesu využívat žádné díly.