Mercedes B vykázal po třech letech provozu 2,8 procenta závažných závad. Mercedes GLK dosáhl 2,9 procenta a Mercedes SLK 3,1 procenta. Loňský držitel druhého místa Audi A6 letos dosáhl na 9. místo s podílem defektů 4,4 procenta, avšak s vysokým nájezdem 80 000 kilometrů.

Na druhém konci žebříčku vykázal Chevrolet Spark 14,6 procenta vážných závad, Fiat 500 přes 14 procent a Fiat Punto 13,3 procenta. Dlouholetý držitel poslední příčky Dacia Logan si polepšil o 2,9 procentního bodu na 12,8 procenta, což mu zajistilo posun na šesté místo od konce.

Míra závadovosti klesá druhým rokem

Průměrný podíl vážných závad při kontrolách ojetin všech věkových kategorií meziročně klesl o 0,9 bodu na 22,6 procenta. „Podruhé v řadě výrazně klesá míra závadovosti. Tím se potvrzuje trend z předchozího roku. To je jasný signál, že automobily jsou celkově stále více bezpečné," uvedl ředitel divize TÜV SÜD Auto Service Patrick Fruth.

Vítězem mezi malými vozy je Audi A1 (4,4 procenta) a ve třídě kompaktních aut je to Audi A3 (pět procent). Ve střední třídě si nejlépe vedl Mercedes C a celkový vítěz Mercedes třídy B je také nejlepší v třídě MPV. Mercedes GLK je nejméně poruchové SUV.

TÜV Report každoročně zveřejňuje sdružení TÜV (VdTÜV). Je považován za jednoho z nejdůležitějších nezávislých rádců pro řidiče a nákup ojetých vozidel. Do TÜV Reportu směřovaly výsledky 8,8 miliónu technických kontrol ze všech podniků TÜV v Německu.