Kupříkladu Volvo XC90 má v mřížce chladiče umístěný radar. Ten sleduje prostředí před vozem a dokáže rozpoznat pohybující se objekty (chodci, zvířata). Radaru pomáhá kamera umístěná pod vnitřním zrcátkem, ta systému řekne, kterým směrem se objekt pohybuje. Řídicí jednotka následně vyhodnotí, zda je nutné brzdit, nebo je možné pokračovat v jízdě.

Tým expertů automobilky právě v těchto dnech odjíždí do Austrálie studovat chování klokanů. Na základě zjištění se pak naprogramuje algoritmus pro jejich detekci. Výzkumníci Volva už takto zkoumali větší zvířata (krávy, soby), klokani jsou ale rychlejší a jejich chování je méně předvídatelné.

Podle údajů Národní silniční a motoristické asociace (NRMA) dojde každý rok na australských silnicích k více než 20 tisícům srážek klokanů s vozidlem. Volvo chce, aby v roce 2020 v jejich nových vozech nebyl nikdo vážně zraněn či usmrcen, což je  bezpochyby velice ušlechtilá vize. Jak ale chce automobilka sebevrahovi zakázat, aby ve vysoké rychlosti se svým volvem spadnul do hluboké rokle, netušíme.