Změny ve Škodě souvisí s personálními pohyby v celém koncernu VW, které v září spustila aféra s obcházením homologačního měření emisí některými dieselovými motory VW. Novým koncernovým šéfem se po Martinovi Winterkornovi stal Matthias Müller, který předtím rovněž působil v Porsche jako předseda představenstva.

Maier je od mládí úzce spjat s automobily. Nejdříve se vyučil automechanikem a pak pokračoval ve studiu podnikové ekonomiky v německém Calw. Po angažmá u firmy Nixdorf nastoupil v roce 1988 do prodejní organizace společnosti BMW AG, kde zastával různé řídící funkce na domácím trhu i v zahraničí. V červnu 2001 přestoupil k Porsche AG a vedl aktivity domácí prodejní organizace. V roce 2010 se v Porsche stal členem představenstva.

Navázání na Vahlandovu práci 

V čele Škody chce Maier navazovat na výrazný růstový trend a modelovou ofenzivu, které nastartoval Vahland. Škoda v současnosti vyrábí přes jeden milion aut ročně a dodává je na více než 100 trhů. Podle svých slov chce Maier důsledně prosazovat další rozvoj značky, kterou v nejbližších letech čeká posilování zejména v segmentu SUV.

S Vahlandem vedení koncernu počítalo jako se šéfem operací Volkswagenu v Severní Americe, kvůli rozdílným názorům na podobu nového regionu se ale následně rozhodl skupinu Volkswagen zcela opustit.