Tokijský autosalon hostí mnoho novinek. Jednou z nich je i Mazda RX-Vision, která po právu budí ohromnou pozornost. Jde o efektní sporťák, který má pod kapotou nový agregát s rotačními písty. Wankelův motor, jak se i oficiálně jmenuje, měl před lety velké problémy. Nesplňoval totiž normy Euro 5, měl vysokou spotřebu benzínu i oleje. Spolehlivost také nebyla zrovna na výši. Prostě nic, s čím by se mohlo počítat pro budoucnost.

Ale podívejte na tento koncept. Mazda pravděpodobně dala volnou ruku svým technikům, asi jako v případě standardních motorů, kde prý jim řekla, ať každý, kdo má nějaký nápad, byť na první pohled sebehloupější, s ním vystoupí. A vyšlo to.

V době, kdy ostatní automobilky jdou cestou downsizingu, Mazda hrdě zvedá objemy motoru, zvyšuje výkony a přitom snižuje emise a spotřebu. Nový koncept na tom je podobně. Staré problémy jsou prý zapomenuty a všechno je vyřešeno. O tom, že motor patří do rodiny výše uvedených agregátů, hovoří i jeho zařazení do skupiny SkyActiv, jen s přídomkem R. Víc vám bohužel o motoru neřekneme, Mazda zatím informace tají.

Mazda RX-Vision

Mazda RX-Vision

FOTO: Mazda

Víme, že kupé má rozvor náprav 2700 mm, silně propaguje tradiční design Mazdy, který firma souhrnně nazývá Kodo. Nám se líbí, že Mazda nešla cestou hyperfuturistických představ, ale vzala to nejlepší, co kdy stálo na kolech v minulosti a postavila to znova.

Prostě klasické kupé, které vypadá naprosto fenomenálně. A podívejte se do interiéru. Kde jsou všechny ty dotekové displeje, tablety, hejblátka, cinkrlátka? Nikde. Tohle je klasika. Sedačky, volant, budíky (červené pole začíná na 8000 ot./min.).

Mazda RX-Vision

Mazda RX-Vision

FOTO: Mazda