Už jsme si zvykli, že nejdražší auta světa jsou ta historická. Jejich ceny se šplhají do astronomických výšek, a to i na poměry milionářů. Ale stále se ukazuje, že na strop ještě nedosáhly a že historická auta jsou stále dobrou investicí.

A tou největší investicí bude podle odborníků Ferrari 290 MM z roku 1956 s číslem šasi 0626, který řídil na Mile Miglia sám pětinásobný mistr světa Juan Manuel Fangio. V tomto závodu sice závodník s vozem skončil na čtvrtém místě, ale to není konec závodní kariéry tohoto Ferrari. Protáhl ho Phil Hill na Nürburgringu, Alfonso de Portago na Rouen Grand Prix nebo Wolfgang von Trips při jednom z prvních svých závodů na 1000 km v Buenos Aires.

1956 Ferrari 290 MM

1956 Ferrari 290 MM

FOTO: RM Sotheby´s

1956 Ferrari 290 MM

1956 Ferrari 290 MM

FOTO: RM Sotheby´s

Velmi cenné na voze je to, že nikdy nebyl ve své dlouhé závodnické kariéře bourán. Po skončení závodnické kariéry navíc okamžitě přešel do rukou sběratelů, kteří se o něj perfektně starali. Nejvíce času strávil ve sbírce Mas du Clos Pierra Bardinona, a to celkem 34 let. Současný majitel je však tajný.

1956 Ferrari 290 MM

1956 Ferrari 290 MM

FOTO: RM Sotheby´s

Aukční síň RM Sotheby´s očekává, že na Manhattanu padne rekord – více než 28 miliónů dolarů za tento vůz. To znamená i překonání dva roky starého rekordu z Monterey, kde se prodalo 1967 Ferrari 275 GTB / 4 Nart Spider za 27 miliónů dolarů.

Ovšem je třeba připomenout, že v aukci je více fantastických skvostů – třeba 1955 Ferrari 500 Mondial (očekávaná cena nad 144 miliónů korun) nebo 1962 Aston Martin DB4 GT Zagato (384 miliónů korun).