Hned na začátek je třeba říct, co je ten přídomek tdf v názvu. Jde o zkratku Tour de France. Ale nejde o odkaz na slavný cyklistický závod, ale možná jeden méně slavný stejnojmenný motoristický závod, kde v padesátých a šedesátých letech Ferrari tvrdě kralovalo.

A teď k samotnému autu. Začneme u toho nejdůležitějšího – motoru. Vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru byl vyladěn na 574 kW při 8500 ot./min (omezovač zasahuje ještě o 400 ot./min dál) a 705 Nm při 6750 ot./min. Přepočtěme výkon na koně (780 k) a na litr objemu a dostaneme úžasnou hodnotu 125 k/l. Zajímavé, že?

Ferrari F12 tdf

Ferrari F12 tdf

FOTO: Ferrari

Jenže to není všechno. Motor spolupracuje s převodovkou F1 DCT, která o 30 % rychleji řadí nahoru a o 40 % dolů. Navíc jsou převody zkrácené o 6 %. Tohle znamená, že auto zrychlí na stovku z klidu za 2,9 s, dvoustovkou letí za 7,9 sekundy a maximální rychlost je na 340 km/h.

Samozřejmě že tohle se nedá kočírovat klasickými brzdami. Takže tu jsou speciály, které jinak nalezneme v LaFerrari.

Ferrari F12 tdf

Ferrari F12 tdf

FOTO: Ferrari

Při pohledu na karoserii objevíme hromady změn, které vedou k lepšímu chlazení a hlavně k většímu přítlaku. Pro zajímavost – supersport Ferrari LaFerrari má prý ve dvoustovce přítlak na nápravy 123 kg, zatímco tohle tdf 230 kg.

Auto bude jen pro vyvolené. Už nyní je jasné, že se dostane jen na ty opravdu největší a nejvěrnější zájemce. Vždyť cena není ani zveřejněna a celá výroba je limitována na 799 kusů.