V USA si oblíbili Ford F nejen kvůli tomu, že má dobré klasické pickupy. Ale i díky ohromné nabídce, která zahrnuje i verze Super Duty. Jeden podnik tak může nakoupit od klasického pickupu přes větší s možností tahání přívěsů až po ten největší třeba s výsuvnou plošinou. A všechno pod jednou hlavičkou Fordu, všechno koupené za jedny peníze a servisované v jediné dílně.

Ford F Super Duty

Ford F Super Duty

FOTO: Ford

Nová generace F Super Duty nyní představuje svoje přednosti. A že jich není málo. Vždyť třeba už rám je zcela nový a kompletně postavený z vysokopevnostní oceli. Má tak nižší hmotnost a především 24x vyšší tuhost, než měl ten dosavadní.

Na karoserii byla zase použita hromada hliníku. Výsledkem je, že auto mezigeneračně zhublo o 158 kg.

Ford F Super Duty

Ford F Super Duty

FOTO: Ford

Ford F-250, F-350 a F-450 Super Duty se samozřejmě liší svou velikostí, zaměřením a technikou. Někdo preferuje dvojmontáž. Jiný touží táhnout za autem návěs. Další potřebuje silný stavební stroj – třeba tříčtvrteční míchačku. Všechno jde. Stejně tak i pohon jedné nebo obou náprav, redukce mezinápravového i nápravových diferenciálů.

Nová generace je ale také mnohem a mnohem luxusnější. Objevuje se v ní velký osmipalcový displej infotaimentu, který může promítat záběry až ze sedmi kamer, které má auto na sobě umístěné. Takže je přesně vidět nejen, co je za autem, ale i před ním nebo lze sledovat pohyb auta vzad.

Tady pomáhá kamera i s couváním, dokáže promítnout řidiči, kam v aktuálním natočení volantu pojede zapřažený přívěs nebo návěs. Samozřejmě, že auto dostalo i moderní bezpečnostní systémy, jako je varování před vozidly ve slepém úhlu zrcátek apod.

Ford F Super Duty

Ford F Super Duty

FOTO: Ford

Když je vůz Super Duty, není třeba se strachovat, že by Ford přikročil k nějakému downsizingu. Základem je benzínový osmiválec o objemu 6,2 litru, silnější je desetiválec 6,8 litru. Pro tahání návěsů nebo pro zemní práce je doporučován naftový agregát V8 6,7 l.