Čím víc turbodmychadel, tím lepší. To si asi říkají u BMW, když plánují novou motorovou paletu.

V současnosti je nejvýkonnějším naftovým motorem 3.0 V6, který má tři turba. Výkon nabízí impozantní – 280 kW a točivý moment také není špatný – 740 Nm.

Nový agregát by měl být samozřejmě ještě lepší. Podle prvních zpráv měl mít 300 kW a 800 Nm. Upravené zprávy ale říkají, že výkon by měl být „pouhých“ 290 kW.

Informace se ale také rozrostly o další indicie. Prvním vozem, který nový motor dostane, bude BMW 7. V nabídce bude pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou a s pohonem všech kol xDrive. V dalších letech se agregát dostane do dalších modelových řad pod označením 50d.

Zvyšování výkonu u VW

Podobné navyšování výkonů u naftových motorů plánuje prý také VW. Jejich Bi-TDI se 176 kW (interní technické označení EA288) by totiž mělo projít radikální technickou změnou. Na konci by pak měl výkon vzrůst až na 197 kW, což je víc, než má současný šestiválec 3.0 TDI.

Nutno podotknout, že EA288 je čtyřválec. A k tomu ještě jedna zajímavost – současné šestistupňové převodovky DSG nahradí nová generace. Prý budou mít stupňů deset!