Hlavní obsah

Octavia nebo golf. Nejčastěji prodávané ojetiny na českém trhu

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jaké auto uživatelé na internetu nejčastěji hledají? Nejnavštěvovanější inzertní server Sauto.cz (vlastní jej Seznam.cz) sesbíral data o více než 63 000 vozech, které jsou jeho prostřednictvím nabízeny k prodeji.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Octavia RS

Článek

Není překvapením, že mezi nejvíce nabízenými i hledanými auty dominují škodovky. Z dat inzertního serveru Sauto.cz vyplývá, že mladoboleslavské vozy zaujímají téměř čtvrtinový podíl mezi všemi nabízenými značkami.

Nejvíce inzerátů připadá na octavie (mezi škodovkami 43 procent), třetina pak na fabie. Pomyslnou bronzovou medaili by získal superb (8 procent inzerátů).

Druhou nejčastěji nabízenou značkou je Volkswagen. A opět není překvapující, že mezi nejčastěji nabízená auta patří golf (24) či passat (23 procent nabídek).

Jaká další lidé na internetu hledají? „Vozy BMW jsou populárnější než rozšířenější a častěji nabízené Fordy,” uvedl manažer Sauto.cz František Prošek.

Lidé hledají černé vozy, většina nabídek je šedivých

Barevná škála, která se nám při výběru auta nabízí, je velmi konzervativní – 17 procent aut je šedých, 16 % modrých, 15 % bílých či černých a 14 % stříbrných.

Nejpopulárnější je černá - tu lidé hledají ve 40 procentech případů, ovšem nabízená auta ji mají jen ve zmíněných 15 procentech.

Mezi „povinný” prvek výbavy patří klimatizace, v nabídce ji má 96 procent nabízených vozidel.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám