Někdo si myslí, že v písku nebo v blátě vykouzlí ze svého SUV velkého teréňáka, když mu podhustí pneumatiky. Jenže pak párkrát zabere a… Pneumatika spadne z ráfku a on musí potupně volat traktoristu z vedlejší vesnice.

Jak to tedy dělají ti, kteří jezdí v dunách nebo na jiném měkkém terénu s podhuštěnými pneumatikami? Samozřejmě že zkušeně mají nasazené beadlocky, tedy jakési prstence na ráfcích, které drží patky pneumatik na svém místě. Někdy to vypadá trochu humpolácky a dost to zvyšuje neodpružené hmoty, ale není to pravidlem.

Podívejte se třeba na kola tohoto Volkswagenu Amarok, který má v nabídce tuningová firma Delta 4x4. Jejich beadlocky byste ani nepoznali, kdyby mezi paprsky kol nebyla taková hromada šroubů. Přesto fungují a navíc kola v sobě mají expanzní kroužky, které ještě více zatěsňují patky pneumatik k ráfkům a při defektu nechají auto nouzově dojet tam, kde je možné pneumatiku vyměnit.

Volkswagen Amarok Hutch 2 Delta 4x4

Volkswagen Amarok Hutch 2 Delta 4x4

FOTO: Delta 4x4

Jihoněmecká firma nabízí tato kola v rozměru 8.5x17 s tím, že je možné je osadit hned několika druhy pneumatik: BF Goodrich 265/65 R17, Toyo Open Country 285/75 R17 (na obrázku v článku) nebo ultimativními Moncter Truck od Mikey Thompson 315/70 R17 (na titulní fotce).

A když si budete chtít něco takového nasadit na svého amaroka, kolik to bude stát? Úprava s pneumatikami BF Goodrich a s malým vizuálním paketem vyjde na 3400 eur (91 800 Kč), větší Toyo s přizvednutím o 40 mm vyjde ještě o 1800 euro víc (48 600 Kč). Ohromné Mikey Thompson pak jsou doplněny o zvednutý podvozek Bilstein o 140 mm. Tady je ale cena už 14 000 euro (378 000 Kč).