Dvoumístné XL1 je dlouhé 3888 mm, široké 1665 mm a vysoké pouhých 1153 mm (sportovní auta jsou řádově o 100–140 mm vyšší, třeba Porsche Boxster je o 129 mm vyšší než XL1).

Díky velikosti, tvaru karoserie, zakrytí zadních kol i podvozku a nízké hmotnosti (795 kg) se tento model může pyšnit mezi sériovými vozy celosvětově nejlepším koeficientem odporu vzduchu (cx = 0,189).

Volkswagen XL1

Volkswagen XL1

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

O pohon se stará dvouválcové TDI (35 kW/48 koní) a elektromotor (20 kW/27 k). Jde o tzv. plug-in hybrid, u kterého se dobíjejí lithium-iontové baterie.

Díky tomu činí normovaná spotřeba paliva neuvěřitelných 0,9 litru nafty na sto ujetých kilometrů.

Neuvěřitelná spotřeba realitou

Během jízdy při maximální konstrukční rychlosti jsme dosáhli tachometrových 165 km/h, což odpovídá elektronickému omezení na 160 km/h. Zrychlit z 80 na 120 km/h je i při plném obsazení (dvě osoby) otázka nějakých šesti sekund, což vůbec není špatné. Výrobce udává čas zrychlení 0–100 km/h za 12,7 s a to je lepší než u tříválcové litrové fabie.

Palubní počítač během dynamického testu při jízdě konstrukčně nejvyšší rychlostí ukázal okamžitou spotřebu 3,8 l/100 km. Naše celková spotřeba – včetně jízd centrem Prahy – dosáhla neuvěřitelných 1,6 l/100 km. A jezdit se dá i za pouhý litr nafty! Podrobný test XL1 připravujeme.