Zakázaná monstra s výkonem 500 koní, která jezdila na rallye závodech v osmdesátých letech, se už nikdy nevrátí, organizátor FIA se ale snaží závody zatraktivnit. Za dva roky budou mít závodní auta větší výkon - z nynějších 300 koní stoupne na 385 k (283 kW), což je o 28 procent více.

Zdvihový objem 1,6 litru zůstane zachován, stejně jako plnící tlak 2,5 baru. Zvětší se ovšem restriktor, takže k motoru se dostane více vzduchu. Konkrétně z 34 na 36 milimetrů.

Video

Jízda ve voze WRC

Zdroj: Citroën

K dalšímu zatraktivnění dojde i díky zvětšení karoserie - ta může být o 55 mm širší, zvětší se i přední a zadní převis. Zadní křídlo může přesahovat nárazník o 50 mm, což spoilery zvětší a auta nabídnou i větší přítlak.

Renesanci zažijí i elektronicky řízené středové diferenciály, WRC speciály by navíc měly zhubnout přibližně 25 kilogramů.

Citroën DS3 WRC

Citroën DS3 WRC

FOTO: Citroën