Nové BMW řady 7 ve srovnání s předchůdcem shodilo až o 130 kg. Hlavní podíl na tom má použití uhlíkových kompozitů (plastů zesílených uhlíkovými vlákny – CFRP) a jejich kombinace s tradičními materiály, tedy s hliníkem a ocelí.

V nabídce budou šestiválce a osmiválce, BMW ale zatím neudalo přesné technické parametry. Motory jsou spojeny výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a mohou kombinovat buď pohon zadních kol, nebo všech čtyř.

BMW řady 7 (2015)

BMW řady 7 (2015)

FOTO: BMW

BMW řady 7 (2015)

BMW řady 7 (2015)

FOTO: BMW

Jisté je, že poprvé bude v nabídce i hybridní provedení: 740e kombinuje zážehový čtyřválec a elektromotor s celkovým výkonem 240 kW/326 k. BMW udává kombinovanou spotřebu paliva 2,1 l/100 km, jde samozřejmě o nereálné číslo, které bude platit jen pro první desítky kilometrů. Čistě na elektřinu lze jet rychlostí až 120 km/h a 740e v tomto režimu ujede nejvýše 40 km.

Zaparkuje bez řidiče, ovládat lze gesty

Nová je i technologie, o jejímž smyslu zcela vážně pochybujeme, marketingově ale bezpochyby zajímavá je. Nová „sedmička” je totiž prvním sériově vyráběným vozem světa, s nímž mohou jeho majitelé zajíždět nebo vyjíždět z garáže nebo parkovacího místa, aniž by v něm museli sedět. Řidič obsluhuje zajetí nebo vycouvání vozu pomocí nového klíče vybaveného dotykovým displejem.

BMW řady 7 (2015)

BMW řady 7 (2015)

FOTO: BMW

Další specialitou nového BMW řady 7 jsou laserové světlomety BMW Laserlight, známé již z BMW i8. Kontrolní displej ovládacího systému iDrive je vůbec poprvé doplněn dotykovou funkcí. Ovládání à la tablet je dnes běžné. Co však běžné není, je obsluha pomocí gest. Pohyby ruky rozpoznává 3D senzor, který dokáže odlišit pokyny pro obsluhu zábavního, informačního a komunikačního systému. Gesta lze využívat například pro obsluhu hlasitosti audiosystému či přijmutí a odmítnutí hovoru.

Poprvé bude možné naživo novou řadu 7 spatřit na zářijovém IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

BMW řady 7 (2015)

BMW řady 7 (2015)

FOTO: BMW