Hlavní obsah

BMW omladilo řadu 3, poprvé dostala tříválcové motory

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Mnichovská automobilka představila modernizovanou řadu 3, svůj nejprodávanější model (14 miliónů kusů od roku 1975). Změny na vnějším designu jsou víceméně kosmetické, do motorového prostoru se nově přestěhoval tříválec, vznikne i verze 340i s řadovým šestiválcem.

BMW omladilo řadu 3, poprvé dostala tříválcové motory Video: BMW

 
Článek

Omlazení se týká jak sedanu, tak karosářské verze kombi. Změn není mnoho: světlomety mohou být za příplatek výhradně z diod, stejná technologie našla své místo ve směrových ukazatelích, kde dosud byly klasické žárovky. Viditelnost zlepšuje asistent dálkových světel, který prostřednictvím čelní kamery samočinně kombinuje potkávací a dálková světla, aniž by oslnil protijedoucí řidiče.

Krajní nasávací otvory v předním nárazníku jsou u sedanu i kombi mírně rozšířené. Zadní nově tvarovaná světla mají ve všech verzích diody. Větších změn na vnějším vzhledu „trojky” nebylo potřeba, dobré je, že se BMW vyvarovalo zbytečných „změn pro změny”, což se občas u některých automobilek při faceliftech děje.

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje celkem 11 motorizací: čtyři zážehové motory s výkonovým rozpětím 100 kW (136 k) až 240 kW (326 k) a sedm vznětových s výkony od 85 kW (116 k) do 230 kW (313 k).

Foto: BMW

BMW řady 3 (facelift, 2015)

Stručná historie BMW řady 3
V roce 1975 se ukázala první generace E21, do roku 1983 se čtyř- a šestiválci pod kapotou a výkony od 55 do 105 kW. Prodalo se téměř 1,4 miliónu kusů.
Nástupce s interním kódem E30 měl coby novinku vznětový řadový šestiválec. Přibyla karosářská verze sedan, kombi a otevřené cabrio. Poprvé se objevil pohon všech kol. Výroba probíhala mezi roky 1982 a 1994.
Následovala série E36 (1990 až 1999). Dodnes nejhezčí je vedle E30 série E46 (1998 až 2006). Tato generace je znalci nejvíce oceňována pro své vyvážené sportovní vlastnosti a špičkové šestiválcové motory. V roce 2005 vstoupila na trh pátá generace (E90).

Nově tříválec a upravený R6

Tříválec se v řadě 3 dosud nikdy neobjevil. Nová motorizace 318i se zdvihovým objemem 1,5 litru spoléhá na přeplňování pomocí turbodmychadla. Motor disponuje výkonem 100 kW/136 k (v rozmezí 4500 až 6000), točivým momentem o hodnotě 220 Nm (při overboostu krátkodobě 230 Nm) je k dispozici od 1250 otáček. Se šestistupňovou manuální převodovkou BMW 318i zrychlí z 0 na 100 km/h během 8,9 s a dosáhne největší rychlosti 210 km/h.

Foto: BMW

BMW řady 3 (facelift, 2015)

Model 335i nahrazuje 340i s upraveným zážehovým třílitrovým řadovým šestiválcem. Nový model má o 20 koní větší výkon – nyní 240 kW/326 k (5500 až 6500 1/min.). Točivý moment vrcholí při 1380 otáčkách a v tu chvíli má hodnotu 450 newtonmetrů. Stovku BMW 340i (sedan zvládne za 5,1 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h.

Pro modely 320i, 330i, 340i, 318d, 320d a 330d je k dispozici pohon všech čtyř kol. Ceny omlazeného modelu zatím nebyly zveřejněny. V roce 2016 přibude i hybridní verze 330e, kombinující benzínový dvoulitrový čtyřválec a elektromotor.

Foto: BMW

BMW řady 3 (facelift, 2015)

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám