Suzuki s novou vitarou (už bez slůvka „grand” v názvu) udělalo z hlediska modelové nabídky odvážný krok, vždyť SUV se stejnou technikou již nabízí pod názvem S Cross. Pravdou ovšem je, že nová vitara se svými ostře řezanými tvary vypadá jako SUV, zatímco S Cross je spíš takový přifouknutý hatchback. Netušíme, který model se vám líbí více, atraktivnější je možná právě nová vitara.

V nabídce budou dvě designově mírně odlišné verze (podobně jako třeba u yetiho) – elegantní Urban s jinou ozdobnou lištou dveří, střešním spoilerem bez černého oplastování. To naopak dostane verze Outdoor.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Elegantní nebo městská verze

Vybírat lze pro toto SUV, které je o pár centimetrů menší než yeti (4175 x 1775 x 1610 mm), z pouhých dvou motorizací. Zajímavé je, že oba motory - dieselový i zážehový - mají zdvihový objem 1,6 litru (1586 benzínový, diesel 1598 ccm) a oba mají stejný výkon - 88 kW čili po vynásobení koeficientem 1,36 hezky postaru 120 koní. Benzínový motor maximálního výkonu dosahuje při 6000 otáčkách, dieselový při 3750 otáčkách.

Ještě výrazněji se liší točivý moment obou motorů. Zatímco benzínový si musí vystačit s pouhými 156 Nm (při 4400 otáčkách za minutu), námi zkoušený dieselový agregát při 1750 nabídne 320 Nm. A to je na takto až neuvěřitelně lehké auto výborná hodnota. U benzínových předokolek totiž nová vitara váží od 1150 kilogramů, přičemž pohon všech čtyř kol přidává dalších 85 kilogramů. Dieselová verze je dle očekávání těžší, 1305 respektive 1370 kg ale nejsou špatné hodnoty.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

V lehkém terénu s lehkostí

A jak nová vitara jezdí? Zkoušeli jsme ji výhradně mimo silnice, na sluncem vysušených cestách v pískovém lomu. Nešlo o kdovíjak náročný terén, ale sjezdy (a výjezdy) některých kopců jsou opravdu prudké, jakkoliv to na fotografiích či videu nevypadá a leckterý diskutující pod článkem by tak mohl nabýt dojmu, že by stejnou trasu projel i se svou felicií. Možná by s utrápenou spojkou a boucháním podvozku vyjel některý z méně prudkých kopců, větší hrboly by ale s nízkou světlou výškou nezvládl.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

A vitara s elektromagnetickou lamelovou spojkou všechny nástrahy lomu Homolák, které by projel příčetný řidič, zvládla bez zaváhání a velice pohodlně. Netvrdíme ale, že jde o kdovíjak náročný terén, vůbec ne. Spíš tuzemský importér vybral velmi zajímavou lokalitu pro první novinářské jízdy.

Bylo sucho, takže pohon obou náprav ani nebyl potřeba, jezdit se ale dá jenom „na předek”. V případě potřeby lze tlačítkem zapnout samočinné připojování zadní nápravy, nechybí ani možnost „natvrdo” zapnout rozdělování točivého momentu v poměru 50:50. Tento režim funguje pouze do 60 km/h.

Interiér je tradičně jednoduší, přehledný, avšak příliš tmavý a některé prvky či ovladače připomínají dobu před deseti lety. Pro někoho výhoda, pro druhého důvod zajít ke konkurenci. Interiér je vcelku prostorný, zavazadlový prostor se svými 375 litry patří k průměru kategorie kompaktních SUV.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

V Maďarsku vyráběná vitara kromě nízké hmotnosti zaujme i takřka kompletní bezpečnostní i komfortní výbavou u všech nabízených verzí - myšleno tu, kterou si normální zákazník koupí. Ceny začínají na 386 700 korunách (benzínová jedna-šestka, 4x2), nejlacinější „čtyřkolka” přijde na 440 450 korun.

Dieselové verze dostanete jen ve dvou nejdražších výbavách, nejdražší verze vyšplhá až na značných 603 950 korun. Auto ale dostanete v „plné palbě”, v ceníku už není kromě metalického laku za 13 tisíc za co připlácet.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: