Přední i zadní partie mají světla hodně protažená do boků, pohled z profilu pak naznačuje „sportovní” ambice. Velice dobře je zvolená i výrazná červená barva, která kontrastuje s černými koly či střechou. Ta v zadní části prudce klesá. Přední masce mimochodem v automobilce říkají „tygří nos”. Kola mají rozměr 20 palců.

„U běžného kombi bychom použili dlouhé třetí boční okno, abychom naznačili a ukázali velkou kapacitu zavazadelníku. Prostřednictvím tvarování silného zadního sloupku a výrazně skloněných pátých dveří jsme zádi vozu propůjčili výrazný charakter,” uvedl Gregory Guillaume vedoucí designér „evropské” Kie.

Kia Sportspace (koncept)

Kia Sportspace (koncept)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportspace (koncept)

Kia Sportspace (koncept)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Přední maska odkazuje na současné kii, pěkným detailem - jedním z mnoha - jsou velké a protáhlé světlomety, samotná světla ale mají podobu malých krychliček s úzkou stoupající diodou pro denní svícení. Zajímavostí je, že směrová světla se objeví až po nastartování vozu. Uvnitř také chybí zpětné zrcátko, to nahrazuje kamera.

Koncept Sportspace je dlouhý 4855, široký 1870 a vysoký 1425 milimetrů. Rozvor náprav má hodnotu 2840 mm, velikost zavazadlového prostoru automobilka neuvádí. Zda a kdy se tento koncept změní v sériové provedení, zatím korejská automobilka neuvedla. Jisté je, že nová optima, model střední třídy, má na trh dorazit koncem letošního roku.

Kia Sportspace (koncept)

Kia Sportspace (koncept)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky