„Už máme kolem dvou tisíc objednávek,“ podotkl během testovacích jízd vozu na jihu Francie šéf prodeje pro Českou republiku Luboš Vlček s tím, že mírný propad, který zaznamenal segment malých vozů, by se díky fabii mohl oživit. Prodej fabie se vloni propadl o pětinu kvůli náběhu nového modelu.

V České republice se vloni prodalo přes 70 tisíc aut, tedy o 10 tisíc více než v roce předchozím, a fabie je na třetím místě za octaviemi a rapidem. „Naším plánem je, aby se letos prodalo o 40 procent více fabií než vloni. Celkový prodej v ČR bychom chtěli navýšit zhruba o pět procent a rozhodně si chceme zachovat tržní podíl přes 30 procent,“ doplnil Vlček s odhadem, že fabie v prodeji předstihne o něco větší rapid.

Stejně jako u krátké verze i tady se ještě během testování objevila kritika nedořešeného propojování chytrých telefonů s vozem hlavně při používání navigace. Navigační aplikace v telefonu sice plně nahradí vestavěné systémy v autech, ale sotva promluví, vyřadí z činnosti rádio, takže nelze současně poslouchat rádio a mít v provozu navigaci.

Bezdrátové propojení až v budoucnu

„Na tomto problému pracujeme. Od května by neměla navigace rádio vypínat. Bohužel v době vývoje tohoto auta nebylo na trhu příliš zařízení, s nímž by bylo možné systém v autě propojit, takže to doháníme nyní,“ připustil technik Škody Auto Martin Dědek.

Oku nelahodí ani kabely nutné na propojení telefonů s panelem v autě a mezi řidičem a spolujezdcem se povalují dráty. Navíc neláká ani představa, že při každém vystoupení z auta bude muset posádka vše odpojovat a schovávat před zraky zlodějů a před jízdou znovu spojovat. Proto vyvstává otázka bezdrátového připojení.

„I na tom pracujeme a teoreticky je to možné, ale problém je v tom, že by měli výrobci telefonů dořešit bezdrátové dobíjení. Používání aplikací v autě je energeticky náročné a telefon se rychle vybíjí. Proto musí být zatím připojen kabelem,“ vysvětlil Dědek.