Sedmdesát procent ojetých vozidel podle serveru pořídíte do 200 tisíc korun. Nad půlmiliónovou cenovou hranici se dostane pouhých pět procent z nabízených vozidel. Ostatně prodejní částka je „velmi důležitá“ pro 64 procent dotázaných.

„Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo jako nové, cena tedy není jediné kritérium, podle kterého si lidé auta vybírají,“ uvedl František Prošek, manažer Sauto.cz.

Bezmála polovina všech bazarových aut nabízených na internetu jsou auta od značek Škoda, Ford či Volkswagen. Auta z bazaru jsou nejčastěji vyrobena v roce 2006, průměrně mají najeto 135 000 km a prodávají se za cenu 223 854 korun.

Zajímavé je, že průměrná cena tří nejprodávanějších značek překročila limit 200 tisíc korun. Jako jediné se do něj vešly škodovky (průměrná cena 196 478 korun), fordy (226 953 korun) i volkswageny jej – byť nikterak dramaticky – překročily – 248 131 korun.

Ze škodovek je nejprodávanější octavia, z volkswagenů se nejčastěji prodává golf a od Fordu focus. Ve všech případech tak jde o auta nižší střední třídy a přímé konkurenty.