V žádném případě však nejde o model, který by se měl vyrábět v Kolíně - s jeho produkcí, v množství asi 130 000 kusů ročně se počítá výhradně ve Francii. Peugeot 1007 na sebe upozorňuje už přitažlivou architekturou karoserie, do níž je vsazena dvojice širokých elektricky posuvných dveří. Toto řešení je mimořádně vhodné především při parkování ve stísněných prostorech.

Na malém půdorysu o délce 3,73 m se zároveň podařilo postavit vůz s velkou proměnlivostí vnitřního prostoru, která například umožňuje převážet v interiéru v úhlopříčném směru i jízdní kolo. Výška vozu 1,61 m naznačuje, že ani vyšší cestující se nemusí obávat o pohodlné cestování.

Do Česko v první polovině 2005

Peugeot 1007 bude alternativně poháněn benzínovými čtyřválci 1,4 l o výkonu 54 kW a 1, 6 l (80 kW), a rovněž turbodieselem 1,4 HDI (50 kW). Kromě manuální pětistupňové převodovky je přichystána rovněž automatizovaná převodovka s možností jak ručního, tak samočinného řazení, vůz je pojat na vysoké technické úrovni i z hlediska bezpečnosti: může mít prakticky všechny dostupné bezpečnostní systémy včetně elektronického programu jízdní stability (ESP), ale uživatelům nabídne také sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče.

 Na český trh se má novinka dostat během prvního pololetí příštího roku. Na francouzském trhu se má základní cena tohoto modelu pohybovat mezi 13 000 až 14 000 eur (zhruba mezi 420 000 až 450 000 Kč). Pro ČR zatím cena nebyla stanovena. Text k foto: Kompaktní minivan Peugeot 1007.