Nová fabia, poprvé ve své historii, dosáhla na marketingově cenných pět hvězdiček. Podíl na tom měla tuhá karoserie a šestice standardně dodávaných airbagů. Příplatkový bezpečnostní prvek Front Assistant, který pomocí předního radaru sleduje odstup od vpředu jedoucích vozidel a v malých rychlostech umí i zpomalit, do hodnocení dle komisařů zahrnut nebyl. Přesněji řečeno nebyl zahrnut při hodnocení ochrany dospělých cestujících, avšak v poslední položce (asistenční systémy) za něj škoda body dostala.

Celkově fabia uspěla ve všech disciplínách, průměrná byla jen při hodnocení sražených chodců – nejhorší, červenou barvou jsou vybarveny přední sloupky a čelní sklo, přední hrana kapoty byla hodnocena jako „převážně dobrá”.

Škoda Fabia poprvé ve své třígenerační historii 5 hvězd.

Škoda Fabia poprvé ve své třígenerační historii dostala pět hvězd.

FOTO: Euro NCAP

Velice dobrých výsledků ale fabia dosáhla při ochraně dospělých i dětí (hodnotí se děti ve věku 18 měsíců až tří let). Ne vše je samozřejmě stoprocentní: ochrana hrudníku a břicha byla u dospělých při bočním nárazu hodnocena jako dostatečná, velice dobrá je ale ochrana krční páteře při nárazu zezadu na předních sedadlech, horší pak u zadních opěrek.

Suzuki Celerio získal pouhé tři hvězdičky

Suzuki Celerio získalo pouhé tři hvězdičky

FOTO: Euro NCAP

Výsledky crash testů Euro NCAP (listopad 2014)
automobilcelk. hod.dospělídětichodcibezp. systémy
BMW řady 2 Active Tourer
*****
84 % 85 % 60 %70 %
Nissan Pulsar
*****
84 %81 %75 %68 %
Renault Mégane hatchback****
83 %78 %60 %56 %
Škoda Fabia
*****
81 %81 %69 %69 %
Suzuki Celerio
***
61 % 74 %68 % 
38 % 
Tesla Model S 
*****
82 % 77 % 66 % 71 % 

Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů, pojišťoven a organizací na ochranu spotřebitelů, které provádí bezpečnostní testy nových typů automobilů a hodnotí jejich bezpečnost. Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách Euro NCAP.

BMW řady 2 Active Tourer po absolvování bočního nárazu.

BMW řady 2 Active Tourer po absolvování bočního nárazu.

FOTO: Euro NCAP