Model D vychází z modelu S. Ve srovnání s ním ovšem nabízí pohon všech čtyř kol, „esko” má poháněnou zadní nápravu. Pohon všech čtyř kol je realizován velmi prostě – o přední nápravu se stará jeden, o zadní druhý motor. Odtud i název modelu – duální, čili dvojitý. Na přední nápravu se přenáší 50 procent točivého momentu, zbytek putuje k zadním kolům. Hmotnost automobilu, který od verze s pohonem zadních kol vizuálně nerozeznáte, je ale značná a překračuje dvě tuny.

V nabídce budou tři různě výkonné verze. Základní nabízí 382 koní, jede až 201 km/h a na jedno nabití ujede 362 kilometrů. Druhé provedení nabídne stejný výkon motoru, ovšem kapacita baterií je vyšší, konkrétně baterie 85 kWh. Díky tomu narostl dojezd na udávaných 475 kilometrů.

Tesla model D

Tesla model D

FOTO: Lucy Nicholson, Reuters

Stovka za 3,2 sekundy, jede až 250 km/h

Vrcholem je verze nazvaná P85D. Ta má celkový výkon dvojice elektromotorů monstrózních 700 koní (551 kW) a zrychlit na stovku (respektive 96 km/h) zvládne s časem 3,2 sekundy rychleji než Porsche Panamera Turbo S. Vrcholný model od kalifornské Tesly přijde v přepočtu na 2,2 miliónu korun, dojezd udávaný výrobcem činí 442 km. Tento model se rozjede až na působivých 250 km/h, pak ale zcela jistě nepočítejte s dojezdem přes 400 kilometrů.

Displej za volantem u nového modelu od Tesly

Displej za volantem u nového modelu od Tesly

FOTO: Lucy Nicholson, Reuters

Zajímavostí u všech verzí Tesly D je kamera schopná nejenom přečíst dopravní značku, ale zároveň i upravit rychlost či zastavit. Kolem vozidla je 12 senzorů, které monitorují pohyb ostatních automobilů, podle šéfa firmy Elona Muska by plně autonomní řízení mohla Tesla nabízet v horizontu pěti let.

Hosté slavnostního uvedení Tesly si mohli model D během krátké jízdy vyzkoušet.

Hosté slavnostního uvedení Tesly si mohli model D během krátké jízdy vyzkoušet.

FOTO: Lucy Nicholson, Reuters