Od standardního „kombíkového” provedení leonu se dobrodružněji vypadající verze liší plastovými lištami na bočních prazích a kolem podběhů kol. Záď se odlišuje novým nárazníkem s hliníkovou ozdobnou lištou a chromovanými koncovkami výfukové soustavy. Pro tento model dostanete specifická litá kola o rozměrech 17 nebo 18 palců.

V nabídce jsou tři motorizace - kromě základní šestnáctistovky TDI (81 kW/110 k a 250 Nm) je to benzínová 1.8 TSI s výkonem 132 kW/180 k. Vrcholným motorem je 2.0 TDI o výkonu 135 kW/184 k. S jinou než automatickou převodovkou tento motor nedostanete, točivý moment vrcholí při hodnotě 380 Nm. Tři důležité parametry jsou následující: 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy, nejvyšší rychlost 224 km/h a kombinovaná spotřeba paliva 4,9 litru na sto ujetých kilometrů.

Seat Leon X-Perience (2014)

Seat Leon X-Perience (2014)

FOTO: Seat

Podvozek je proti běžnému provedení o 15 mm vyšší, standardem pro všechny verze je Haldex 5. generace a s ním spojená čtyřprvková zadní náprava. Prodej bude v Česku zahájen na podzim, prodejní ceny zatím importér nezveřejnil.

Seat Leon X-Perience (2014)

Seat Leon X-Perience (2014)

FOTO: Seat