V závislosti na variantě motoru a převodovky je nový passat až o 85 kg lehčí. Čtyřicet kilogramů z tohoto čísla ušetřily motory, jde výhradně o čtyřválce. Bez zajímavosti ani není fakt, že poprvé jsou do struktury karoserie modelu Passat začleněny také komponenty z hliníku. Torzní tuhost karoserie přitom stoupla o 2000 Nm na stupeň – sedan má nyní 25 000 Nm/°, kombi 30 000 Nm/°.

Namísto klasických ukazatelů (rychloměr, otáčkoměr atd.) jsou nyní všechny ukazatele – kromě těch nutných z hlediska bezpečnosti – virtuální. Displej je velký 12,3 palce a nabídne rozlišení 1440 x 540 pixelů.

Nový passat bude prvním volkswagenem, který bude možné objednat také s průhledovým displejem (Head-up Display), který promítá důležité informace (rychlost, pokyny z navigace) přímo do zorného pole řidiče. Tuto technologii používá již léta BMW u svých dražších modelů, levnější variantu head up displeje má také kupříkladu peugeot či nové mini.

VW Passat osmé generace - ukázka struktury karoserie

VW Passat osmé generace – ukázka struktury karoserie.

FOTO: VW

Zaparkuje sám i s přívěsem

Premiérou ve volkswagenech je rovněž systém MirrorLink. Ten umožňuje používat aplikace chytrého telefonu s operačním systémem Android. Vylepšený bude rovněž kamerový systém Area View (poprvé se představil v touaregu). Ten používá čtyři kamery, uložené v zadním víku (1), vnějších zpětných zrcátkách (2) a masce chladiče (1). Výsledkem je pohled na displeji z ptačí perspektivy, což oceníte kupříkladu při parkování.

K parkování se váže ještě světové prvenství – nový passat jako jediný na světě obsahuje podporu pro couvání s přívěsem. Systém se jmenuje Trailer Assist a umí samočinně zacouvat i s přívěsem na požadované místo. Jak to bude fungovat v praxi, zjistíme, až to zkusíme, funkce je to ale velmi zajímavá.

VW Passat B8 (oficiální skica)

VW Passat B8 (oficiální skica)

FOTO: VW

Devět motorů včetně 2.0 BiTDI

Nový passat přijde na trh s devíti motory, jejichž výkony pokrývají rozpětí od 88 kW/120 k do 206 kW/280 k. V nabídce bude i nejvýkonnější čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním (TDI), který Volkswagen kdy nabízel.

Jedná se o nově vyvinutý motor se zdvihovým objemem 2,0 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dosahuje nejvyššího výkonu 176 kW/240 k. Velmi zajímavý točivý moment 500 Nm má řidič k dispozici při 1750 otáčkách. Motor má plnicí tlak až 3,8 (!) baru.

VW Passat B8 (oficiální skica)

VW Passat B8 (oficiální skica)

FOTO: VW

V nabídce bude i plug-in hybrid, půjde o verzi s benzínovým motorem 1.4 TSI, kterému bude pomáhat elektromotor. Celkový výkon obou jednotek činí 211 koní, dojezd čistě na elektrický pohon bude padesát kilometrů.

Více bude zřejmé v následujících měsících, nejpozději zkraje října, kdy se v Paříži otevřou brány zdejšího výstaviště. Už nyní je ale zřejmé, že Volkswagen se bude chtít s novým passatem vytáhnout. V případě sedmé verze nejenom novináři hovořili o větším faceliftu, osmá generace ale bude, zdá se, výrazně přepracovaná.

Velmi podobnou techniku jako passat bude mít i superb třetí generace. Ten se poprvé ukáže v březnu na ženevském autosalonu.