Podle oficiálních údajů opustilo ADAC za první čtyři měsíce letošního roku 278 000 členů. Vzhledem k tomu, že roční členský poplatek činí 84 eur (2300 korun), znamená to pro autoklub výpadek příjmů v rozsahu zhruba 23 miliónů eur (630 miliónů korun). To by mohlo výrazně ovlivnit zisk ADAC, který v roce 2012 činil 84,9 miliónu eur (2,3 miliardy korun).

I přes vlnu odchodů zůstává ADAC největším německým autoklubem, nadále má přes 18 miliónů členů. Spiegel Online ale upozorňuje na to, že klesá počet nových řidičů, kteří nikdy nebyli členy žádného autoklubu a hlásí se do ADAC. Naopak roste zájem o členství v menších německých autoklubech.

Pokles zájmu o ADAC je důsledkem aféry s falšováním výsledků ankety Žlutý anděl o nejoblíbenější německé auto. Autoklub v únoru přiznal, že už od roku 2009 ve snaze o zvýšení prestiže ankety zvyšoval počet hlasů, které jednotlivé vozy dostaly. Vnitřní audit také prokázal, že ADAC měnil pořadí některých značek. Zaměstnanci autoklubu zodpovědní za vyhlášení ankety se tak snažili zajistit, aby výsledky byly rozmanitější a nedominovala jim jen jedna značka. Kvůli aféře vrátily automobilky BMW, Volkswagen a Daimler všechny získané Žluté anděly. [celá zpráva]

Pověsti autoklubu dále uškodily zprávy o tom, že vedení autoklubu zneužívalo k soukromým účelům dopravní prostředky letecké záchranné služby ADAC a že autoklub navyšoval počty diváků při automobilových závodech na závodním okruhu Nürburgring. Kvůli aférám nakonec v únoru odstoupil dlouholetý prezident ADAC Peter Mayer, ani novému vedení se ale zatím nepodařilo získat zpět ztracenou důvěru motoristů.