Testovaná Octavia Combi s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech čtyř kol má udávanou pohotovostní hmotnost 1455 kilogramů. Odečtení normovaných 75 kg (69 kg řidič + 6 kg náklad) dává „suchou” hmotnost 1380 kilogramů. V potaz ale není brána příplatková komfortní či bezpečnostní výbava, celková hmotnost vozu tak bude v řádech kilogramů vyšší.

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x2 versus 4x4

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Automobil, který měl v nádrži cca 25 litrů nafty a pohyboval se na suché vozovce, při prvním časovém měření vážil včetně 85kg řidiče 1465 kilogramů. Dle očekávání zvládlo nezatížené auto disciplínu 0–100 km/h nejrychleji za 9,8 s, byť za časem udávaným výrobcem o vteřinu a jednu desetinu zaostalo.

Čím větší zátěž, tím horší dynamika

Druhé měření při zatížení řidičem a spolujezdcem znamenalo zhoršení času o 0,6 sekundy a dle očekávání nejhoršího času jsme dosáhli při zatížení celkem třemi cestujícími – 10,7 sekundy. Zajímavé je, že zpočátku je rozdíl ve zrychlení zanedbatelný, od zhruba 80 km/h výše už dochází k většímu zhoršení v relativních číslech.

V případě pružného zrychlení 80–120 km/h je čas při obsazení pouze řidičem rovných 7 sekund, se dvěma cestujícími je o 0,5 sekundy horší a při třech lidech na palubě o 0,8 s horší. Pro ilustraci: za sekundu při 100 km/h ujedete téměř 28 metrů.

Porovnání dynamiky Škoda Octavia Combi 2.0 TDI (110 kW)
 1 cestující2 cestující3 cestující
váha cestujících (celková)
85 kg
160 kg
235 kg
váha auta (celková)1465 kg
1540 kg
1615 kg
0–30 km/h1,6 s
1,6 s
1,6 s
0–50 km/h
3,4 s
3,6 s
3,6 s
0–80 km/h
7,0 s
7,4 s
7,5 s
0–100 km/h9,8 s
10,4 s
10,7 s
0–110 km/h
11,6 s
12,2 s
13,2 s
0–120 km/h14,0 s
14,9 s
15,3 s
0–130 km/h16,0 s--- 17,5 s