Hlavní obsah

Mercedes ukázal vrcholné S63 AMG Coupé, stovku zvládne za 3,9 s

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německá automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku se pochlubila nejostřejším provedením nedávno představené třídy S Coupé. Zadní nebo rovnou všechna čtyři kola pohání 5,5litrový osmiválec o výkonu 430 kW, nebo postaru 585 koní. Premiéra je naplánována na příští měsíc v New Yorku.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S63 AMG Coupé (2014)

Článek

Jak je u AMG modelů obvyklé, karoserie dostala několik dramatických odlišností, které vytvářejí už na první pohled sportovnější dojem. Jde o jiné nárazníky, výraznější vstupy pro vzduch, výraznější boční prahy nebo čtveřici koncovek výfuku. Standardem jsou kovaná kola o rozměrech 255/45 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu.

Špičkový osmiválec se dvěma turbodmychadly má objem 5461 ccm, ze kterého jak u verze s pohonem zadních kol, tak u verze 4Matic doluje 585 koní (430 kW). Na nějaké vytáčení k osmi tisícům to ale nebude, největší výkon je k dispozici při 5500 otáčkách, točivý moment pak vrcholí při 2250 až 3750 otáčkách. Jeho hodnota je mimochodem 900 Nm, což je hodnota ještě před pár lety nepředstavitelná (nutno dodat, že některé V12 od Mercedesu zvládaly ještě více - monstrózních 1000 Nm).

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S63 AMG Coupe (2014)

Verze 4x4 jen pro levostranné řízení

Verze 4Matic s pohonem všech čtyř kol bude dostupná pouze pro levostranné verze, klasika se zadním pohonem pak i pro řidiče jezdící po „špatné” straně silnice. Obě verze jsou docela těžké - hmotnostně začínají na 1995 kilogramech. Divné je, že v oficiálních údajích se uvádí stejná hmotnost pro zadokolku i čtyřkolku. Nejspíš jde o tiskovou chybu, stanovisko Mercedesu zjišťujeme.

Stovku zvládne rychleji verze 4Matic. Je to za 3,9 sekundy, klasická koncepce má u tohoto údaje číslice 4,3 s. Obě verze mají elektronicky omezenou nejvyšší rychlost (250 km/h), po odstranění omezovače by nebyl problém atakovat „třístovku”.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S63 AMG Coupe (2014)

Spotřeba činí v kombinovaném režimu 10,1 l/100 km, respektive 10,3 u 4Maticu. Přímo řazenou převodovku k tomuto obrovitému kupé nedostanete, o řazení se tak stará výhradně sedmistupňový automat AMG Speedshift MCT. Na přání se k tomuto modelu dodávají karbon-keramické brzdy.

Ceny zatím nebyly zveřejněny, světová premiéra se odehraje na dubnovém autosalonu v New Yorku. Prodej čtyřkolky, respektive zahájení přijímání objednávek začne hned poté, verze s pohonem zadních kol se začne prodávat od července. První kusy k zákazníkům dorazí až v září.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S63 AMG Coupe (2014)

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám