Vybrat deset patnáct nejzajímavějších automobilů letošního ženevského autosalonu se zdá být sisyfovským úkolem, tento přehled tak berte pouze jako informativní pomůcku. Automobilem, který by si milovníci rychlých automobilů rozhodně neměli nechat ujít, je Koenigsegg One:1, v současné době nejrychlejší auto světa, které zvládne zrychlit na 400 km/h za 20 sekund.

Stánek této malosériové automobilky je velice skromný, nachází se těsně vedle 2000 metrů čtverečních velkého stánku Škody. Prakticky je zde pouze otočná plocha, na které je k vidění přísně aerodynamický tvar nového One: 1.

Koncept TT Quattro Sport pohání dvoulitr TSI o výkonu 420 koní.

Koncept TT Quattro Sport pohání dvoulitr TSI o výkonu 420 koní.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Ve druhém patře ženevského pavilonu zabírá značný prostor expozice Audi, na zdejším stánku kromě nového TT a TTS stojí za pozornost koncept TT Quattro Sport, který z upraveného motoru 2.0 TFSI nabízí výkon 420 koní a tvary velmi podobné právě představené třetí generaci sportovního kupé TT.

Na stánku Fordu stojí kromě letmého pohledu na omlazený focus (je zde hatchback i kombi) za prohlídku zejména nový mustang. Legendární auto je zde k vidění i v otevřené variantě.

Ženeva 2014: hostesek letos bylo méně než v dřívějších letech.

Ženeva 2014: hostesek bylo letos méně než v minulých letech.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Dvanáctá generace ostrého sedanu WRX STI prožila svou světovou premiéru na detroitském autosalonu. Změnil se zejména vnější vzhled, motor i použitá technika zůstaly do velké míry stejné, evropskou výstavní premiéru si tento model v tradiční modré barvě odbývá v Ženevě, kde patří k tomu nejzajímavějšímu na stánku Subaru.

Kia GT4 Stinger

Kia GT4 Stinger

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

U BMW ani Ferrari toho letos moc zajímavého není

U Mercedesu se stavte na prohlídku pětimetrového kupé, jež vychází ze třídy S. Pod kapotou modelu S Coupe se nachází dvakrát přeplňovaný osmiválec se zdvihovým objemem 4,6 litru. Největší výkon má hodnotu 455 koní (335 kW), točivý moment vrcholí při 700 Nm. Za pozornost stojí i nová třída V (nahrazuje předchozí Viano), která by měla lépe konkurovat VW Multivan.

U BMW si bylo možné sednout do nové M3, nové 2 Active Tourer ani 4 Gran Coupe příliš nezaujmou.

Ferrari toho letos moc zajímavého v Ženevě neukázalo.

Ferrari toho letos moc zajímavého v Ženevě neukázalo.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Mnoho nového není k vidění u Astonu, naopak další britský výrobce – McLaren zde má nový model, který je výkonově a patrně i cenově rozkročen mezi MP4-12C a hypersportovním P1. Nový vůz 650S Coupé nabídne 650 koní, prodávat se začne letos v létě. Kromě něj si na stánku prohlédnete i další současnou produkci McLarenu.

Výstava klasických aut z Le Mans stojí za vidění

U Lamborghini uvidíte nástupce gallarda, model Hurracan byl sice odhalen už těsně před koncem loňského roku, za zhlédnutí ale stojí. Ferrari má na stánku kromě několika současných aut také Californii T – škoda že nedorazila 458 Speciale či LaFerrari. Letos tak byl stánek slavného italského výrobce až překvapivě nudný.

Otevřená Alfa Romeo 4C se prezentuje jako koncept, ve skutečnosti je to zcela sériové auto.

Otevřená Alfa Romeo 4C se prezentuje jako koncept, ve skutečnosti je to zcela sériové auto.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

U Kie stojí za návštěvu žluté sportovní kupé Kia GT4 Stinger, u Maserati pak kupé Alfieri, které by se do dvou let mělo začít sériově vyrábět. Cestou mezi prvním a druhým patrem je u jezdících schodů „schované“ GT-R Nismo. A pokud vás auta přestanou bavit, moc hezká je výstava klasických aut z Le Mans, kde je k vidění zhruba dvacítka závodních speciálů.

Velmi příjemná je expozice legend z Le Mans. V pavilonu nezní dunivá hudba a je zde i málo návštěníků. Ve vřavě autosalonu hotový balzám na duši.

Velmi příjemná je expozice legend z Le Mans. V pavilonu nezní dunivá hudba a je zde i málo návštěvníků. Ve vřavě autosalonu hotový balzám na duši.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky