Dle očekávání plynová octavia sdílí techniku s podobně koncipovaným golfem. Na rozdíl od něj se ale bude nabízet ve dvou karosářských verzích, německého sourozence v CNG verzi koupíte jen jako kombi. Nová Octavia G-Tec je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k).

Motor umí využít jak zemní plyn (CNG je zkratka pro Compressed Natural Gas), tak klasický benzin. Standardem verze G-Tec je nepříliš oblíbený systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Motor 1,4 TSI v tomto provedení splňuje emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září letošního roku.

Plynová octavia dojede čistě na CNG 410 km na jedno natankování, z nádrže se každých 100 km odčerpá 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km, takže prostým součtem dojdeme k celkovému dojezdu 1330 km.

Množství aut na CNG výrazně roste

Po celém světě jezdí nyní 20 miliónů vozidel na CNG, ještě v roce 2009 to byla polovina. Potenciál je tedy do budoucna, při zachování současných cen za stlačený zemní plyn, obrovský.

Ostatně, věří si i mladoboleslavská automobilka. „Očekáváme, že model Octavia s pohonem na CNG bude extrémně úspěšný zejména u velkých fleetových zákazníků, státní správy a drobných podnikatelů,” uvedl pro Novinky.cz Vítězslav Pelc z tiskového oddělení Škody.

Ceník nové Octavie G-Tec automobilka zveřejní v průběhu ženevského autosalonu. Zde bude tento model vystaven, ovšem až od druhého novinářského dne. Podle našich informací by CNG verze octavie měla mít standardně víceprvkovou zadní nápravu.