Podíl české automobilky na trhu nových aut mírně oslabil na 30,33 procenta. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu. Podíl Škody na trhu nových aut se oproti předloňsku snížil o 0,57 procenta.

Druhá příčka na trhu patřila loni značce Hyundai. Majitelé nově registrovali 16 239 osobních vozidel této značky, meziročně o sedm procent více. Podíl jihokorejské značky na nových registracích vozidel meziročně vzrostl o 1,14 procenta na 9,86 procenta.

Třetím nejprodávanějším autem byl loni Volkswagen. Meziročně přibylo 14 948 aut této značky, oproti roku 2012 o 1,6 procenta méně. Podíl značky na trhu nových aut v roce 2013 dosáhl 9,07 procenta.

Průměrné auto v Česku má skoro 15 let

Škoda zůstává i nadále nejčastější značkou osobního auta v Česku. Ke konci loňského roku tvořila auta z mladoboleslavské továrny 34,6 procenta osobních vozů v Česku.

Pomyslná druhá pozice patří značce Ford před Volkswagenem. Pětici nejoblíbenějších značek aut doplňují francouzské značky Renault a Peugeot.

Počet registrovaných osobních aut v ČR se loni zvýšil o 89 000 vozů na téměř 4,8 miliónu. Průměrný věk vozového parku stoupl ze 13,9 na 14,2 roku.