Audi A8 L Security je dlouhé 5,27 metru a nabídne rozvor 3,12 metru. Základem je hliníková karoserie, na kterou jsou ve speciální dílně přidány ochranné prvky. Celá montáž bezpečnostních prvků podle Audi zabere 450 hodin.

Při výrobě se používá pancéřová ocel, vysoce pevné aramidové tkaniny, keramické materiály, speciální slitiny hliníku a vícevrstvé sklo. Všechna okna jsou neprůstřelná a mají polykarbonátovou vrstvu, jež zabraňuje tříštění skla. Audi neuvedlo, o kolik se zvýší hmotnost pancéřované verze, některé zdroje uvádějí citelných 720 kilogramů.

Pancéřované Audi A8 má certifikaci třídy VR 7, mezi civilními auty jde o nejlepší třídu. Karoserie a skla oken musí odolat střelbě municí NATO s tvrdým jádrem. Posádku neohrozí ani vojenské ruční granáty ani standardní výbušná nálož. Pokud by se auto pohybovalo v zamořené oblasti, systém vytvoří přetlak (škodliviny se nedostanou do interiéru) a pro posádku jsou k dispozici dvě tlakové nádoby s čerstvým vzduchem.

Audi A8 L Security (2014)

Audi A8 L Security (2014)

FOTO: Audi

Auto jede i s defektem pneumatiky

Zajímavostí je systém pro nouzové otevření dveří. V případě potřeby skrz zaplombovaný spínač zatáhnete za jednu z vnitřních klik - od karoserie se oddělí speciální pyrotechnické šrouby v závěsech dveří a dveře mírným tlakem rozrazíte.

Pancéřovaná limuzína jezdí sériově na kovaných kolech s průměrem ráfku 19 palců. Pneumatiky mají neobvyklý rozměr 255/70 a vysoký index nosnosti 117. Audi uvádí, že plastové prstence na ráfcích umožňují i po defektu pokračovat v jízdě maximální rychlostí 80 km/h.

V nabídce jsou výhradně vrcholné motory – osmiválec 4.0 TFSI (435 k a 600 Nm) a W12 FSI (500 k a 625 Nm). Ceny zveřejněny nebyly, první pancéřované á-osmičky zamíří k zákazníkům ve třetím čtvrtletí letošního roku.