Čtyři metry a 310 mm dlouhá Kia GT4 Stinger zepředu vypadá jako futuristická verze Mercedesu SLS. Jednoduchý design kalifornského studia, které už vytvořilo koncept Track’ster z roku 2012, je hodně odvázaný a kromě typické masky chladiče je pro Kiu zcela nový.

Přední spoiler je vyroben z uhlíkového kompozitu, koncept stojí na obrovských dvacetipalcových kolech. Zadní pneumatiky Pirelli P-Zero mají rozměr 275/35. Interiér tohoto kupé pro 2+2 cestující je spartánský (chybí autorádio i koberce), vpředu jsou sportovní skořepinová sedadla.

Kia GT4 Stinger (koncept, 2014)

Kia GT4 Stinger (koncept, 2014)

FOTO: Kia

Hmotnost solidních 1305 kg

Pod kapotou funkčního konceptu je uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec Kia T-GDI 2.0 s přímým vstřikováním paliva, naladěný na 315 koní. Není bez zajímavosti, že tento motor je v modelu optima naladěn na 400 koní, už základní porce výkonu ale vypadá slibně, byť je produkována pouze dvoulitrovým čtyřválcem.

Kia GT4 Stinger (koncept, 2014)

Kia GT4 Stinger (koncept, 2014)

FOTO: Kia

Sériová výroba? Není v plánu

Podvozek má nezávislé zavěšení všech kol a co je důležité, poháněnou zadní nápravu. Hmotnost se podařilo udržet na hodnotě 1305 kilogramů (což nezní vůbec špatně). Její rozložení mezi nápravy je téměř rovnoměrné a blízké ideálnímu 50:50 - v případě popisovaného konceptu je 52 procent hmotnosti vpředu a 48 procent vzadu. Brzdy dodalo věhlasné Brembo.

Kia v tiskové zprávě uvádí, že sériová výroba není plánovaná; vzhledem k propracovanosti konceptu to je vcelku škoda. Ale možná jde jen o marketingové mlžení a případný velký zájem zákazníků plány Kie v nejbližších letech změní.

Kia GT4 Stinger (koncept, 2014)

Kia GT4 Stinger (koncept, 2014)

FOTO: Kia