Největší americký výrobce General Motors prodal v prosinci 230 000 osobních a lehkých užitkových aut, což bylo o šest procent méně než v posledním měsíci roku 2012. Americká dvojka Ford Motor naopak prodej o dvě procenta zvýšila a trojka Chrysler, kterou vlastní italský Fiat, vykázala nárůst šest procent.

Za celý loňský rok GM prodala 2,786 miliónu aut, což bylo o 7,3 procenta více než předloni. Ford zvýšil odbyt o 10,8 procenta a Chrysler prodal o devět miliónů vozů více.

Nevyrovnané byly i prosincové výsledky velkých japonských výrobců. Prodej značky Toyota klesl o 1,7 procenta. Nissan odbyt naopak zvýšil o 10,5 procenta a Honda prodala o dvě procenta aut více než před rokem.

Volkswagenu se v USA loni nedařilo

Hyundai zvýšil v prosinci odbyt o šest procent, za celý rok ale jen o 2,5 procenta. Jihokorejská automobilka tak po letech prudké expanze zůstává sedmičkou amerického trhu.

Pokračoval sestup německého Volkswagenu, jehož aut se minulý měsíc prodalo o 23 procent méně než o rok dříve a za rok se jeho odbyt snížil o sedm procent. Majitele české Škody Auto tak loni na desátou příčku ameríckého trhu odsunula japonská Subaru.

Za prosinec se prodej meziročně zvýšil jen o 0,3 procenta na 1,36 miliónu. V celoročním přepočtu to bylo 15,4 miliónu, což byl i tak jeden z nejlepších měsíců roku.