Výsledky testu žádné překvapení nepřinesly. Tradiční ocelové sněhové řetězy nabídnou největší účinnost, třebaže manipulace s nimi není obvykle úplně snadná. Všech sedm testovaných řetězů z oceli dosáhlo podle posudku ADAC výsledku "dobrý".

Nejlépe dopadly modely Servo od firmy Pewag a Klack & Go New od firmy Walmec. Prvně jmenované řetězy přijdou zhruba na 2300 korun, výrobek Walmecu se v Česku neprodává (v Německu stojí zhruba 134 eur).

Nasazování řetězů chce cvik, napoprvé to jednoduché rozhodně není.

Nasazování řetězů chce cvik, napoprvé to jednoduché rozhodně není.

FOTO: ADAC

Těsného výsledku "dobrý" dosáhl i nejlevnější model, "Alpin Mountain 9 mm" za 30 eur (cca 810 korun). U něj však uživatelé podle německo-rakouských autoklubů musí slevit z nároků na snadnou manipulovatelnost a přilnavost ke sněhu.

Test sněhových řetězů - 2013 
modelcelková známkadoporučení
Pewag Servo
1,8****
Weissenfels Clack
1,8****
Thule CS-10
2,0****
RUD matic Hybrid
2,0****
RUD comfort Centrax
2,0****
Alpin Mountain 9mm
2,1****
Pewag Snow2,4****
Michelin Easy Grip (látka)
2,4
****
Auto Sock (látka)
2,4***
RUD matic Softspike (látka)
2,4***
Thule K-Summit (rychlomontážní)
2,7***
Bullcok Reifenspray (sprej)
3,0*
Snow Grip (sprej)3,0*
Zdroj: ADAC

Sprejové řetězy jsou prakticky k ničemu

Kdo nechce kovový řetěz, může zkusit látkový. Potah se však velmi rychle opotřebuje a rovněž trakční vlastnosti nejsou tak dobré jako u ocelových konkurentů. Výsledku "dobrý" těsně dosáhl potah "Easy Grip" od Michelinu.

S uzavřeným syntetickým materiálem pracují také RUD Softspike a  Auto Sock. Oba vyšly z testu s „uspokojivým“ výsledkem; musíte ale čekat horší jízdní vlastnosti na ledu a rychlé opotřebování potahu.

Testem prošly i dva "řetězy ze spreje". Nastříkaná vrstva produktu Snow Grip (cena kolem 200 korun) a Bullock Reigenspray dle komisařů vydržela jen několikeré otočení kol - poté efekt zcela zmizel. Koupi tak nelze doporučit.

„V zimě, na sněhu a ledu jsou nejlepším pomocníkem tradiční kovové sněžné řetězy. Jejich odolnost dokládají pevně svařovaná kovová oka, minimální použití plastových komponentů a další detaily. Pokud jde o látkové sněžné řetězy, v Čechách jsou stále spíše výjimkou a naši odborníci je považují za pomůcku pro rozjetí, ne pro delší trasu, a navíc nejsou v Rakousku uznávány za plnohodnotné řetězy,“ řekl pro Novinky.cz Petr Vomáčka z ÚAMK.