Aston Martin Cygnet je technicky Toyota iQ, malé auto pro dva cestující. Aston pro tento model nabízel větší výběr z laků karoserie a uměl předělat interiér do honosnější podoby. Co naplat, že interiér se upravoval ručně, když cena začínala pod hranicí miliónu korun (standardní iQ stálo od 340 tisíc korun). Cygnet tak byl suverénně nejdražším mini autem všech dob.

Důležitým – oficiálně nikdy nepřiznaným – důvodem vzniku cygnetu bylo také snížení průměrných emisí CO2, jejichž hodnoty mají ostatní modely od Astonu nadprůměrné. Miniauto s malou spotřebou by je snížilo, takže by britská automobilka nemusela platit pokuty Evropské unii za nadlimitní množství.

Video

Aston Martin Cygnet – ruční výroba

Aston původně předpokládal, že prodá ročně čtyři tisíce kusů, z ambiciózního plánu ale po třech letech sešlo. Oficiálně není zřejmé, kolik automobilů se celkem prodalo, za první rok prodejů to bylo 544 cygnetů, roky následující ale ve statistikách chybějí.

Dotaz Novinek vznesený na tiskové oddělení automobilky v Gaydonu ohledně celkového počtu vyrobených cygnetů zatím zůstal bez odpovědi.