Článek
Golf Variant je nabízen ve výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline. Sériová výbava nejlevnější verze Trendline zahrnuje sedm airbagů, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, ESP, elektronicky řízený stabilizační systém, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu nebo automatickou klimatizaci Climatronic.
Dále elektrickou parkovací brzdu s funkcí Auto Hold, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS+, ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách, asymetricky dělené a sklopné opěradlo zadních sedadel a světlomety pro denní svícení.
V příplatkové výbavě nechybí kupříkladu 230V zásuvka v zavazadlovém prostoru, adaptivní regulace podvozku DCC s voličem jízdních režimů, adaptivní tempomat ACC, asistent dálkových světlometů, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist.
Také bezklíčový přístup a startování, boční airbagy a předpínače bezpečnostních pásů vzadu, digitální rádio DAB+, nezávislé topení, panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, parkovací asistent nebo zadní kamera.
Porovnání Golf Variant a Octavia Combi | ||
---|---|---|
motor | Golf | Octavia |
1.2 TSI (63 kW) | 378 900 | 364 900 |
1.2 TSI (77 kW) | 402 900 | 392 900 |
1.6 TDI (77 kW) | 452 900 | 454 900 |
2.0 TDI (110 kW) | 541 900 | 574 900 |
Vždy je brána nejlevnější cena s danou motorizací. Výbavy se u porovnávaných modelů mohou lišit. Zdroj: ceníky automobilek, ceny jsou v Kč ke dni 28. 8. 2013 |
Motory od 85 do 150 koní
V porovnání s předchůdcem se zvětšil objem zavazadlového prostoru z 505 litrů o rovných sto litrů, tj. na hodnotu 605 l, což je na „dostřel“ Octavie Combi (610 l). Po sklopení zadních sedaček je kapacita 1620 litrů (předchůdce: 1495 litrů).
V porovnání s hatchbackem je délka o 307 mm větší (4562 mm). Oba modely jsou až do B sloupků zcela stejné. Totožný je logicky i technický základ a nabídka motorizací, kterých je celkem sedm a všechny jsou vybaveny turbodmychadlem a přímým vstřikováním.
Zážehové motory (TSI řady EA211) dosahují výkonu 63 kW / 85 k, 77 kW / 105 k, 90 kW / 122 k a 103 kW / 140 k. Vznětové TDI pak (řada EA288) 77 kW / 105 k, 81 kW / 110 k, resp. 110 kW / 150 k. V nabídce je pětistupňová nebo šestistupňová manuální převodovka i automatická DSG.
Verze do 90 kW mají vzadu jednodušší zavěšení podvozku, vozy s větším výkonem motoru pak dostaly víceprvkovou zadní nápravu. Stejně jako u octavie i v případě této verze golfu se nabízí pro vybrané motorizace pohon všech čtyř kol.
Sportovní verze GTI (ekvivalent Octavie RS) zcela určitě nevznikne, vážně se ale uvažuje o verzi GTD poháněné naftovým motorem. Nově se Golf Variant vyrábí ve dvou německých továrnách, dříve se dovážel z Mexika.