Přední kola jsou poháněna přeplňovaným čtyřválcem 1,6 l s přímým vstřikováním paliva o výkonu 300 koní. Každé ze zadních kol pohání samostatný elektromotor o výkonu 60 koní; stejný systém najdete i v produkčním modelu Yaris Hybrid.

Celkový výkon činí 420 koní, není však dostupný konstantně, ale pouze na pět sekund, kdy je plně dobit vysokokapacitní kondenzátor. Do něj se energie ukládá při brzdění, takže kupříkladu na závodním okruhu s časným brzděním a akcelerací je plný výkon k dispozici poměrně často.

Pohonná jednotka Toyoty Yaris Hybrid-R

Pohonná jednotka Toyoty Yaris Hybrid-R

FOTO: Toyota

Technickou zajímavostí je fakt, že zadní elektromotory mohou fungovat nezávisle. Podle poloměru zatáčky může systém poslat vyšší točivý moment na vnější zadní kolo (obdoba samosvorného diferenciálu) a tím dosáhnout vyšší nájezdové rychlosti do středně rychlé zatáčky. Systém také dovede více přibrzdit vnitřní kolo v pomalých zatáčkách.

Tři elektromotory

Převodovka je šestistupňová, sekvenční. Vzhledem k tomu, že elektromotory pohání zadní kola (byť ne po celou dobu) a spalovací motor přední, má Yaris Hybrid-R de facto pohon všech kol.

Tento plně funkční koncept má ještě třetí elektromotor o výkonu 60 koní. Umístěn je mezi spalovacím motorem a šestistupňovou sekvenční převodovkou a funguje jako generátor energie.

Zda se tento koncept změní v realitu určenou pro závodní okruhy, zatím Toyota neuvedla. Více informací bude známo za cca 14 dní, kdy se otevřou brány frankfurtského autosalonu.