Standardní verze Ferrari 458 má výkon 570 koní (425 kW) při 9000 otáčkách a 540 Nm při 6000 otáčkách. Ten samý 4,5 litrový osmiválec díky úpravám nově produkuje 605 koní (445 kW) při stejných otáčkách, točivý moment zůstal na hodnotě 540 Nm.

Ferrari 458 Speciale (2013)

Ferrari 458 Speciale (2013)

FOTO: Ferrari

Ferrari tvrdí, že s tímto výkonem jde o nejvýkonnější atmosférický osmiválec pro auto se vzpínajícím se koněm. Poměr výkonu na litr zdvihového objemu totiž činí fantastických 135 koní (99 kW).

Ferrari 458 Speciale (2013)

Ferrari 458 Speciale (2013)

FOTO: Ferrari

Vidlicový osmiválec je umístěn uprostřed a nabídne přímé vstřikování. Poháněná jsou pochopitelně zadní kola. Pneumatiky speciálně pro tento model dodává Michelin, konkrétně jde o Pilot Sport Cup 2.

Hmotnost nižší o 90 kg

V porovnání se standardním modelem verze Speciale ušetřila bezmála metrák hmotnosti, nyní váží 1 290 kilogramů (suchá hmotnost bez provozních náplní). Zrychlení na stovku je otázkou tří sekund, zajímavý je i údaj o akceleraci z klidu na 200 km/h – stačí na to pouhých 9,1 sekundy. Na okruhu Fiorano byl popisovaný model s časem 1 minuta 23 sekund o 1,5 s rychlejší než standardní 458 Italia. Standardem je dvouspojková sedmistupňová převodovka.

Ferrari 458 Speciale (2013)

Ferrari 458 Speciale (2013)

FOTO: Ferrari

Ferrari nový model připravilo opravdu důkladně, kromě pruhů na kapotě si lze všimnout nových aerodynamických prvků. Jde zejména o přední lamely na obou stranách blatníků, přední a zadní klapky pro lepší přítlak. Vzadu je jiný difuzor, namísto tří koncovek výfuku jsou zde dvě.

Ferrari 458 Speciale (2013)

Ferrari 458 Speciale (2013)

FOTO: Ferrari

Prodejní cena zatím nebyla oznámena, neoficiálně se hovoří o částce lehce přes 6 miliónů korun. Více sdělí Ferrari v září během světové výstavní premiéry na frankfurtském autosalonu. Standardní Ferrari 458 Italia si můžete prohlédnout v našem starším článku. [celá zpráva]