Do vzkříšení legendární americké značky investoval Polaris, výrobce sněžných skútrů nebo terénních čtyřkolek, v přepočtu přes 60 miliard korun. Částečně využil i znalosti získané při výrobě motocyklů Victory, značky založené v roce 1997.

Práva na legendární značku Indian si Polaris pořídil v roce 2011. Tehdy už bylo definitivně zřejmé, že na trhu je dost prostoru pro další americké choppery a cruisery. V roce 2011 byla totiž Victory už desátým rokem ekonomicky v plusu a prodeje rostly.

Indian Vintage (2013)

Indian Vintage (2013).

FOTO: Indian

Nové modely Indian chtějí připomenout éru let čtyřicátých. Typický není jen všude přítomný chrom, mohutné blatníky nebo částečně skleněná soška indiánského náčelníka. Jde hlavně o motor o objemu 111 palců (1811 ccm) s dvouventilovou technikou a s rozvodem OHV pomocí zdvihacích tyček. Válce svírají úhel 49 stupňů.

Agregát s šikmým žebrováním je chlazený vzduchem a olejem. Stejně jako hlavní konkurent, Harley-Davidson, ani Indian neudává výkon agregátu. Kvalifikované odhady zmiňují sto koní. Točivý moment je masivních 160 Nm.

Tři modely v nabídce

Zájemci o motocykl Indian mohou zatím uvažovat o třech modelech. Všechny mají rám z odlévaného hliníku, pohon řemenem, šestistupňovou převodovku, bezklíčový přístup, elektronický plyn, ABS a tempomat v základní výbavě.

Vstupenkou do světa motocyklů Indian je model Chief. Váží 354 kg a podle aktuálního ceníku německého dovozce vyjde v přepočtu na necelých 600 000 Kč.

Indian - zleva Classic, Vintage a Chieftain

Indian - zleva Classic, Vintage a Chieftain.

FOTO: Indian

O deset kilo těžší je model Chief Vintage. Snaží se zaujmout velkým plexi, brašnami s třásněmi a pneumatikami s bílými bočnicemi. Proti základnímu modelu je na německém trhu dražší v přepočtu zhruba o 37 000 Kč (637 000 korun).

Vlajkovou lodí je model Chief Chieftain s polokapotou, elektricky polohovatelným štítem, velkou přístrojovkou, výkonnou audioaparaturou a s plastovými kufry. Cenovka proti předchozímu stroji poskočila o dalších 20 000 Kč (657 000 Kč), váha vzrostla na 384 kg. Dá se očekávat, že řada motocyklů Indian se ještě rozroste.

Indian Chief (2013)

Indian Chief (2013).

FOTO: Indian

Český dovozce firmy Polaris o zastoupení značky Indian v těchto dnech vyjednává. Případné uvedení strojů prvního amerického výrobce motorek na tuzemský trh by připadalo v úvahu až v roce 2014.