"V současnosti jsou na evropském trhu od tohoto výrobce vozidla, která podle předběžné analýzy komise neodpovídají tomu, jak byla schválena," řekl evropský komisař pro průmysl Antonio Tajani. Dodal ale, že bez dalšího rozboru není možné říci, zda jsou příslušné automobily Daimleru vzhledem k jejich schválení německými úřady nelegální.

Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od letošního ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a. Ta je sice zdravotně zcela bezpečná, nevyhovuje však evropské politice proti emisím skleníkových plynů.

Při srážce hrozí požár, uvádí Daimler

Daimler odmítl používat nové chladivo proto, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont. To podle zjištění Daimleru z vlastních nárazových testů může při srážce a vzplanutí uvolnit vysoce toxický fluorovodík, a způsobit tak cestujícím ve vozidle smrt. Američtí výrobci zprávy o nebezpečnosti svého chladiva bagatelizují.

Německý úřad pro motorová vozidla KBA Daimleru schválil používání R134a a vyzval k dalšímu zkoumání bezpečnosti nového chladiva. To podpořilo německé ministerstvo dopravy. Oba úřady pak poslaly do Bruselu rozklad s požadavkem, aby Daimler mohl i nadále používat zakázané chladivo, dokud nebudou dokončeny jejich vlastní testy.

Daimler na počátku července sdělil, že francouzské úřady blokují nové registrace jeho sportovních vozů Mercedes SL a kompaktů třídy A a B. Tyto automobily představují více než polovinu prodeje značky v této zemi a asi dvě procenta globálního prodeje firmy.