Roboti se v automobilovém průmyslu používají zcela běžně, nejenom při výrobě, ale rovněž při dlouhodobých zkouškách. Takový robot pak během osmihodinové směny například 15 000x otevře a zase zavře víko kufru.

Ford při vývoji nového transitu využívá pro některé jízdní životnostní zkoušky roboty.

Ford při vývoji nového tranzitu využívá pro některé jízdní životnostní zkoušky roboty. Kovové součástky systému připomínají stavebnici Merkur.

FOTO: Ford

Při zkouškách životnosti ale zatím žádná automobilka nepoužila robota k řízení, najet stovky tisíc kilometrů tak musí reální řidiči. Ford ve Spojených státech zkouší technologii, která by testovacím řidičům ulehčila (a částečně sebrala) práci.

Robot v připravovaném modelu Transit sám zatáčí, ovládá i brzdový a plynový pedál. Jeho práce je řízena z centrálního dispečinku prostřednictvím GPS. Auto je možné na dálku zastavit nebo upravit jeho směr.

Ford uvádí, že autonomní řízení pomůže při extrémních jízdních zkouškách nebo tam, kde opakované úkony přinášejí řidiči zdravotní komplikace. Lidský faktor bude při životnostních testech nadále důležitý, roboti by ale mohli zastat monotónní práci.