Chevrolet Trax i Renault Captur si v nárazových testech EuroNCAP vedly výtečně, Trax dokonce získal za ochranu dospělých nadprůměrných 94 procent. Sandero vybojovalo pro rumunskou automobilku poprvé čtyři hvězdičky. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce.

Při nárazu do sloupu komisaři objevili slabší ochranu hrudníku a při nárazu zezadu se ukázala být horší ochrana krční páteře. V ostatních směrech ale sandero poskytuje dobrou ochranu cestujících, pro chodce je ale nejhorší střet se sanderem – alespoň dle procentuálních výsledků ochrany sraženého chodce.

Crash test Dacie Sandero

Crash test Dacie Sandero

FOTO: EuroNCAP

Ostudou skončil výsledek nárazového testu u Nissanu NV200 (Evalia), velkoprostorového vozidla odvozeného z dodávky. I přes relativně dobrou ochranu dětských pasažérů NV200 ztrácelo body za ochranu dospělých cestujících, horší tuhost předních částí karoserie i chybějící asistenční systémy. Výsledkem jsou pouhé tři hvězdy.

Výsledky crash testů EuroNCAP (červen 2013)
automobilcelk. hod.dospělídětichodcibezp. systémy
Renault Captur 5
88 %79 %61 % 
81 %
Chevrolet Trax
594 % 85 % 64 % 81 % 
Dacia Sandero
4
80 % 75 % 57 % 55 % 
Nissan NV200
3
68 % 81 % 67 %55 % 

Mezinárodní konsorcium EuroNCAP, které je složeno ze zástupců ministerstev dopravy evropských států, autoklubů, pojišťoven a svazů na ochranu spotřebitelů, od roku 1997 provádí pravidelné nárazové zkoušky nových modelů automobilů.

Crash test Renault Captur

Crash test Renaultu Captur

FOTO: EuroNCAP

EuroNCAP automobily porovnává v rámci jednotlivých tříd, pokud tedy auto velikosti fabie dosáhne pěti hvězdiček, neznamená to, že je stejně bezpečné jako superb se stejným hodnocením.

Crash test Nissan NV200 Evalia nedopadl dobře.

Crash test Nissanu NV200 Evalia nedopadl dobře.

FOTO: EuroNCAP

Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách EuroNCAP.