Pod kapotou pracují stejné motory jako dosud – čtyři benzinové a tři naftové. Nabídka začíná na benzínové jednotce 1,4 TSI s výkonem 92 kW, vrcholem je benzínový šestiválec 3,6 FSI V6/191 kW. Podrobné technické údaje k motorům zatím automobilka neuvedla.

Povinností ke všem naftovým motorům a základní benzinové motorizaci je v zemích EU kontroverzní systém Start-Stop, doplněný o podstatně užitečnější rekuperaci brzdné energie. Automobilka rovněž nabídne pneumatiky se sníženým valivým odporem i delší převody, které sice ušetří pár deci na spotřebě, dynamice jízdy ale nesvědčí.

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Škoda Superb 3,6 V6 L&K - před faceliftem

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb (facelift, 2013)

Škoda Superb (facelift, 2013)

FOTO: Škoda Auto

Automatické dvouspojkové převodovky DSG mají šest, respektive sedm stupňů, mechanická převodovka má šest rychlostních stupňů. Pro vybrané motorizace je k dispozici pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex čtvrté generace (některé modely koncernu používají V. generaci, tu zřejmě dostane až třetí generace novodobého superbu).

Lepší je i variabilita verzí s pohonem obou náprav: 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s ručně řazenou převodovkou (dosud to šlo pouze s DSG), výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW pak bude k dispozici se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, což dosud nebylo možné.

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Škoda Superb 3,6 V6 L&K - před faceliftem

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb (facelift, 2013)

Škoda Superb (facelift, 2013)

FOTO: Škoda Auto

V nabídce jsou nové tří- a čtyřramenné volanty, potahové látky, stejně jako dekory přístrojové desky. Pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement je k dispozici nová barevná kombinace interiéru v hnědém provedení. Á propos - deštník zůstal - cestující jej najdou v levých zadních dveřích ve speciální přihrádce.

Škoda Superb (facelift, 2013)

Škoda Superb (facelift, 2013)

FOTO: Škoda Auto

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

Škoda Superb 3,6 V6 L&K

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Změny designu jsou kosmetické

Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, odlišnosti  na vnějším designu jsou spíše kosmetické a rovněž rozměry superbu jsou stejné. Příď vozu má širší masku chladiče a nově tvarované přední světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení.

Pozměněna byla rovněž kapota s logem automobilky, nárazník s mlhovkami a přední blatníky. Jiná je grafika a provedení zadních svítilen, za zmínku jistě stojí i efektní pruh tří diod. Nové jsou kromě kol z lehké slitiny o rozměrech 16, 17 a 18 palců také dva metalické odstíny - šedá Metal a bílá Moon.

Škoda Superb (facelift, 2013)

Škoda Superb (facelift, 2013)

FOTO: Škoda Auto

Nechybí ani nové funkce: poprvé lze ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa (a zvětšit si tak již obrovský prostor pro nohy cestujícího vpravo vzadu). Novinkou je i Automatic Parking Assistant, nyní ve verzi 2.0. Systém vedle podélného parkování a vyjíždění z řady zaparkovaných vozidel dokáže také zaparkovat do příčné mezery.

Některé bezpečnostní a komfortní prvky výbavy, které má nová octavia, však omlazená verze vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky kupodivu nedostala. Jde například o adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek a Lane Assistant udržující automobil v jízdním pruhu.

Superb i Superb Combi budou na trh uvedeny koncem června 2013. Ceny zatím oznámeny nebyly.

Škoda Superb (facelift, 2013)

Škoda Superb (facelift, 2013)

FOTO: Škoda Auto