Podle odborníků si mohou takzvanými reexporty některé značky vylepšovat prodejní statistiky v ČR, i když vozy nakonec v Česku nejezdí, a tedy ani nepřispívají k obnově zastaralého vozového parku. Prodejci se naopak hájí, že pro ně není důležité, kde prodané vozy v rámci EU skončí. Reexportům nahrává fakt, že v Česku jsou auta levnější než ve většině evropských zemí.

Nejvíce, téměř 3300 aut, podle statistik loni vyvezl Ford, následoval Volkswagen se 1700 vozy a Škoda Auto. Mladoboleslavská automobilka v Česku prodala 1630 aut, které následně skončily u zákazníků za hranicemi.

Více než 3200 aut ve stáří do jednoho roku se naopak do Česka dostalo ze zahraničí, kde již byly jednou zaregistrované. Celkový dovoz ojetých aut loni klesl o šest procent na 124 340 vozů.

Prodej nových osobních aut v ČR včetně reexportů loni stagnoval. Obnova vozidlového parku se pohybovala kolem čtyř procent, zatímco v západní Evropě je až dvojnásobná. Průměrné stáří 4,64 miliónu osobních aut registrovaných v Česku je 13,9 roku.