V Československu se žigulík začal prodávat v roce 1971 a stal se velmi žádaným zbožím. Dnes už jej v běžném provozu prakticky nepotkáte.

Do roku 1989 v Československu jezdilo přes 365 000 vozů VAZ (oblíbený byl například VAZ 2106 - Lada 1600 z roku 1977) a prodalo by se i mnohem více, kdyby byly. Ještě v roce 1988 prodejce Mototechna evidoval 120 000 zájemců o koupi vozu Lada, přitom jejich dodávky se pohybovaly kolem 10 000 kusů ročně. Po roce 1989 a otevření trhu Západu zájem opadl takřka k nule.

Ve Finsku je překvapivě silná komunita místního Lada klubu. Desítky jejích členů se rozhodly závodit na sněhu ve městě Kangasala, asi 160 km severozápadně od Helsinek. "Jsou levné na údržbu, příjemně se řídí a líbí se mi vzhled. Mohu je snadno opravit, náklady na opravy jsou nízké, protože náhradní díly jsou jednoduché a levné," řekl agentuře Reuters člen Lada klubu Juha Laaksonen.

Pro mnohé bude možná překvapením zjištění, že lady se v této severské zemi v letech 1972 až 1996 objevovaly mezi deseti nejprodávanějšími auty, kvůli nízké pořizovací ceně. Oficiální zastoupení pro tuto ruskou značku ve Finsku skončilo pro nezájem loni.